Zubní pohotovost na Denisově nábřeží v Plzni mění pravidla. Po kritice poměrů, kterou zveřejnil v pondělí Plzeňský deník, už nemají být pacienti s akutní bolestí nuceni k mnohahodinovému čekání kvůli lidem bez zdravotního pojištění či svého zubního lékaře.

Jak jsme popsali, dosud je to běžné. Na pohotovost, která je jedinou v celém Plzeňském kraji, totiž míří řada lidí bez toho, že by využila ošetření svého zubního lékaře, leckdy ho totiž ani nemá. Zdravotnickou službu určenou primárně pro akutní bolest zneužívají také agenturní dělníci ze zahraničí, které tu musí lékař ošetřit, i když nemají mnohdy vůbec pojištění, nedomluví se a někdy jsou u zubaře vůbec poprvé.

Vedoucí lékař zubní pohotovosti Martin Lívanec potvrdil, že pohotovost z velké části supluje péči praktických stomatologů. „Hledáme cestu, jak být skutečnou pohotovostí pro urgentní případy, a ne pouze nahrazovat péči, která má být poskytnuta ve standardní ordinaci,“ uvedl.

Jan Šlajs, ředitel EUC Kliniky, která pohotovost provozuje, potvrdil nová pravidla: „Přednostně ošetříme těhotné, pacienty s úrazy a se závažnými stavy. Bude-li vůle čekajících, abychom upřednostnili děti, ošetřující personál to bude respektovat,“ sdělil Jan Šlajs.

Ruší se i dosavadní praxe objednávání pacientů na pohotovost. Dosud cedule u vchodu avizovala, že dvě hodiny před koncem ordinačních hodin budou ošetřeni jen objednaní pacienti.

Negativní zkušenosti z pohotovosti popsalo Deníku několik pacientů. Na základě jejich zveřejnění mění provozovatel pravidla. Lidé by už neměli strávit v čekárně hodiny, než se vyřídí administrativa kolem problematických pacientů.

Zubní pohotovost
Funguje na poliklinice na Denisově nábřeží jako jediná pohotovost v Plzeňském kraji ve všední dny od 18 do 24 hodin, o víkendech a svátcích od 6 do 18 hodin.