Podle Miloslava Šály, náměstska pro provoz infrastruktury vrchního přednosty Správy železniční dopravní cesty, se trati kontrolují denně, ve vedrech pak speciálně v odpoledních hodinách. „Když to situace vyžaduje, přistupujeme ke snížením rychlostí,“ uvedl Šála. To se děje na úsecích, kam svítí dlouho slunce a přitom jsou uzavřené a nefouká tam vítr. Na obou tratích se jednalo o úseky v celkové délce kolem čtyř kilometrů.

Železničáři říkají, že se na tak krátcích úsecích nedá hovořit o zpoždění spojů. „Jedná se o minuty, které lze nahnat menší čekací dobou v zastávkách,“ uvedl pracovník dráhy.

Je pravděpodobné, že ke zruší omezení dojde již ve středu. „Má se ochladit. Když budou teploty nižší, zrušíme omezení depeší,“ dodal Šála.

Horka zvětšují a mohou kroutit i tramvajové koleje v Plzni. „Jejich stav kontrolujeme v častějších intervalech. Navíc každý řidič má povinnost svršek kontrolovat, a kdyby tam bylo vybočení koleje, má zpomalit nebo i zastavit a zavolat dispečink,“ uvedl provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Václav Zikmund.

Mimo kolejí musí dopraváci kontrolovat i troleje, které se provjáší. „ Na několika místech, kde není samošponování, jsme je museli utahovat,“ doplnil Zikmund.