Do Plzně doputovala přímo z dílny restaurátorů Jakuba Hamsíka a Jáchyma Krejči. Socha nestojí na podstavci, ale je zavěšena. Neměla své pevné místo ani v horažďovickém farním kostele sv. Petra a Pavla, kam původně patřila. Temeno Kristovy hlavy je totiž opatřeno kovovým očkem, což dokládá, že tato socha byla hlavním aktérem velikonoční liturgické inscenace nanebevstoupení Krista. „Socha mohla být vytvořena někdy okolo roku 1520," uvádí kurátor výstavy Petr Jindra (na snímku) ze Západočeské galerie v Plzni a upozorňuje, že socha pravděpodobně pochází z řezbářské dílny Mistra Oplakávání Krista ze Zvíkova. Petr Jindra ve středu sochu Zmrtvýchvstalý Kristus z Horažďovic představil plzeňské veřejnosti na přednášce s podtitulem Socha mezi obrazem a liturgií. Dílo je na výstavu zapůjčeno, jeho vlastníkem je římskokatolická farnost Horažďovice.