Ta bude za 70 korun k dostání od pondělí 4. června, tedy o čtyři dny později než bylo původně v plánu. Zatímco dříve byla jízdenka jednodenní, tedy vázaná na konkrétní datum, nyní bude lístek stejně jako ten zakoupený ve vozech MHD nebo prostřednictvím SMS platit 24 hodin. „Cestující na lístku opět ručně vyplní datum a čas, kdy jej začal používat," vysvětluje Kateřina Fránová z plzeňského dopravního podniku. Oproti předchozí variantě papírové jízdenky, která skončila v roce 2007, by tato měla být odolná proti přepisování. Zároveň by cestující neměl stihnout lístek vyplnit až ve voze, když se k němu bude blížit revizor. „Jízdenku bude potřeba vypsat, vymáčknout a přelepit, což je časově náročnější než pouhé doplnění data, " říká Fránová.

Samoobslužné zóny v novém

Naopak majitelé Plzeňské karty mohou být překvapeni, pokud si přijdou kartu nabít k samoobslužné zóně. Do čtvrtka by totiž všech 26 terminálů mělo být opatřeno novou čtečkou. Až doposud se karty vkládaly do štěrbiny zařízení, v níž mohly uvíznout. „Zasekávaly se karty, které lidé nenosí v pouzdře, ale různě po kapsách, takže jsou hodně zprohýbané," vysvětluje vedoucí odboru provozu Úseku Plzeňské karty Václav Nykles. Tomu je nyní konec. Karta se totiž pouze pokládá do vyhrazeného držáku. Nová čtečka také umožní nabíjení předplatného majitelům mobilních telefonů vybavených systémem bezkontaktního přenosu dat.

Čtečka bankovních karet zůstává stejná, jejich zaseknutí v tomto případě nehrozí.

Více spojů 
na Borská pole

Trolejbusové linky číslo 15 vyjedou od pondělí na svou trasu podle nového jízdního řádu. Změna se týká vytížených linek na Borská pole. Ty budou v ranní špičce od šesti hodin do půl osmé jezdit častěji, a to v intervalu osm minut místo stávajících deseti.

Jízdní řády ostatních linek zůstávají beze změny.

Až do konce června pokračuje zkušební provoz informačních panelů na dvanácti zastávkách. „Deset z nich už podle dat dispečinku ukazuje skutečné časy do odjezdů ," říká Jiří Kohout, který má projekt na starosti.

Problematické jsou pouze tabule na frekventované stanici U Práce, kde přenos dat ruší cizí vlny. „Panely zde proto zatím ukazují jen plánované odjezdy označené symbolem plus/minus," říká Kohout, který doufá, že problém odstraní do dvou týdnů.