V otázce parkování se neshodli

Zastupitelé zhlédli prezentaci dopravy, kterou předložil Útvar koncepce a rozvoje. Týkala se zvažovaného zklidnění centra města, využívání současných parkovacích možností a výstavby nových. Miroslav Zábranský z Plzeňské aliance poté upozornil na to, že dvě zvažovaná záchytná parkoviště jsou příliš blízko centra. Jan Anderle z Pravé volby pro Plzeň kritizoval výstavbu parkovacího domu U Zvonu. Primátor Plzně Pavel Rödl trvá na tom, že historické centrum musí být pro parkování omezeno s výjimkou placených míst v parkovacích domech.Zastupitelé přijali dar od Japonského velvyslanectví ve výši 35,5 tisíce korun na podporu Dnů japonské kultury. Ty už v Plzni sice proběhly, ale japonská strana tak vyjádřila spokojenost s jejich průběhem.

Japonci Plzeň obdarovali

Plzeň se bude ucházet o titul Hlavní město evropské kultury v roce 2015. Schválili to městští zastupitelé. Městu může kandidatura přinést zvýšený příliv dotací, zejména do kulturní infrastruktury.

Seniorům ubudou obavy

Zastupitelé také schválili dotaci 25 000 Kč z městského obvodu Plzeň 1 pro městskou policii na montáž bezpečnostních řetízků do bytů seniorů a osamělých lidí.

Úřady Berounku nepřejmenují

Ani rok staré usnesení zastupitelstva nepřimělo úřady, aby přejmenovaly v Plzni Berounku na Mži. Načtvrtečním jednání městských zastupitelů na to upozornil Jan Anderle z Pravé volby pro Plzeň, který vloni v září usnesení o změně názvu řeky v katastru města úspěšně prosadil. „Co se v duchu tohoto platného usnesení zatím událo a co jste konkrétně udělal vy?“ ptal se Anderle primátora. Písemnou zprávu by měl dostat na říjnovém zasedání zastupitelů.

Nové rekreační trasy

Zastupitelé také schválili studii sportovně rekreačních tras v údolích řek, které se protnou v centru města. Právě tady mají mít dráhy pro bruslaře, cyklisty a pěší špičkové parametry (kvalitní povrch a zeleň v okolí). Výstavba nových tras, které mají navázat na ty současné, má stát 237 milionů korun. Podle průzkumů patří nyní k nejfrekventovanějším stezka u papírny, kde se denně pohybuje tisíc až tisíc dvě stě účastníků. Kvůli možným střetům chodců a cyklistů mohou být jednotlivé dráhy fyzicky odděleny. Rovněž více než dvěstěmilionová investice se dá podle autorů studie rozvrstvit do několika úseků.