Podle technického náměstka primátora Petra Runda (ODS) se světelné panely informující aktuálně o situaci v dopravě, jízdních řádech i návaznosti spojů objeví zejména na zastávkách, kde se kříží nejvíce linek: tedy u Práce, v sadech Pětatřicátníků, na Americké u Mrakodrapu, u bývalého výstaviště, na Karlovarské třídě u u lékařské fakulty a na zastávce Pod Záhorskem. „Výběr nesouvisí jen s dopravním významem, ale i s technickou připraveností jednotlivých zastávek. Tam, kde byly uskutečněny v posledních letech rekonstrukce, máme potřebné zázemí,“ vysvětlil Rund.

Velkou výhodou inteligentních zastávek má být možnost operativně poskytnout informace o výlukách nebo aktuálních dopravních opatřeních. Světelné panely zobrazí čísla linek, směr a zbývající čas do skutečného odjezdu spoje a pomohou cestujícím vytypovat náhradní či nejlepší trasu.

Podle dopravně–provozního ředitele PMDP Václava Zikmunda budou zařízení na zastávkách napojena na dynamický dispečink podniku a budou s ním komunikovat. V případě krizových situací budou aktuální informace hlásit na zastávkách přímo ampliony. „Například lidé se zrakovými potížemi nebo nevidomí ocení zvukové hlásiče fungující na podobném principu, na jaký jsou již dnes zvyklí z vozů městské dopravy,“ podotkl Rund.

Zikmund tvrdí, že další možnosti inteligentních zastávek jsou už jen otázkou rozšíření softwaru, například bude možné, aby se cestující ptali na různé informace interaktivně. „Navíc dispečer bude moci mít přehled o situaci na světelných křižovatkách nebo na zastávkách pomocí městského kamerového systému,“ doplnil Zikmund.

Inteligentní zastávky MHD

- Začnou fungovat u Práce, v sadech Pětatřicátníků, na Americké třídě u Mrakodrapu, u bývalého výstaviště, na Karlovarské třídě u lékařské fakulty a na zastávce Pod Záhorskem.

- Nová technologie každé zastávky bude stát kolem půl milionu korun, převážnou část zaplatí Evropská unie.