„Jela jsem na návštěvu do Lobez, neznám to tady. Když jsem vystoupila s kočárkem, nevěřila jsem vlastním očím. Neměla jsem vůbec šanci se odsud dostat,“ vzpomíná na ´památnou´ návštěvu Plzeňanka Lenka Divišová.
Zastávka byla společně s úpravou silnice a podchodem vybudována v 70. letech minulého století. „Tehdejší řešení rozhodně nebylo nejšťastnější,“ přiznává Ondřej Vohradský ze Správy veřejného statku města Plzně.
Nahoru na chodník, jehož úroveň je o několik metrů výše, vedou dvě schodiště, dolů do podchodu jedno strmé. Posledním východiskem je vstoupit do rušné silnice na Prahu, ta je ale navíc oddělena travnatým pásem se zábradlím. „Byla jsem sama na zastávce. po silnici plné aut to prostě nešlo, po schodech taky ne. Nakonec jsem se rozhodla, že pojedu dalším trolejbusem,“ líčí výlet do Lobez Divišová.
Doubravecký městský obvod žádné úpravy nechystá. „Aktuálně se opravdu nepřipravuje žádné rychlé řešení. Chápu, že to není optimální situace. Výhledově by ji mělo vyřešit Ředitelstvím silnic a dálnic v rámci instalace protihlukových bariér. Jde ale o obrovskou investici,“ vysvětluje starosta Hynek Brom.
Maminka s kočárkem nakonec šťastně popojela o stanice a dorazila do cíle. „Měli by ale v trolejbusu hlásit: vozíčkáři a maminy s dětmi, nevystupovat, stanice není určená pro vás,“ dodává Divišová.