V Plzeňském kraji existují na silnicích první třídy tři taková nebezpečná místa, kde každoročně dochází v tomto období k mnoha nehodám. Patří k nim právě most u Třemošné, druhým je estakáda přes České údolí na jižním konci Plzně a třetí je most na silnici I/21 u Kočova. „To jsou nejnebezpečnější místa vzhledem k výšce nad terénem a přítomnosti vodního toku,“ varuje Michal Syřínek, vedoucí provozního úseku Ředitelství silnic a dálnic ze Správy Plzeň.

Mapa rizikových míst.Mapa rizikových míst.Zdroj: ŘSD

Celou mapu rizikových míst najdete ZDE>>>

Řidiči by měli s takovými situacemi samozřejmě počítat. Pomocníkem jim jsou i velké informační tabule s proměnným dopravním značením, které jsou u těchto estakád instalované. Udávají teplotu ovzduší a vozovky a v případě nebezpečí se na nich objeví i piktogram signalizující nebezpečí námrazy. Tyto informační tabule jsou zdrojem informací i pro dispečery, kteří mají na starost výjezd posypových vozů. Z čidel zabudovaných ve vozovce, informací z meteostanic a od správců komunikací mohou předem stanovit přesné dávkování solankou pro vyjíždějící posypové vozy, protože její použití je nejefektivnější ještě před sněžením. „Jde vlastně o zkapalněnou sůl, která přilne k vozovce a projíždějící auta ji nerozfoukají jako běžnou sůl,“ říká mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Dveře na obranu a lopata jako zbraň. Hasiči svedli boj s vetřelcem
VIDEO: Dveře na obranu a lopata jako zbraň. Hasiči svedli boj s vetřelcem

Především v nočních a ranních hodinách, kdy teploty bývají mírně pod nulou a fouká vítr, je nebezpečí největší. V takovém případě vozovka na mostních konstrukcích rychleji promrzne a podmínky se mohou změnit doslova na několika metrech.

„Nejlepší prevencí pro bezpečnou jízdu v takovýchto podmínkách je především opatrnost a přemýšlení při řízení vozidla,“ říká mluvčí a dodává, že není dobrým nápadem předjíždět sypač. "Nikdy nevíte, jaká je situace před ním a jak to vypadá v protisměru,“ varuje.