„Je to maximální možná účast, víc žáků by se sem vlastně už ani nevešlo," řekl statutární zástupce ředitelky Petr Dušek.

Žáky, kteří do Stoda přijeli, čekaly tři tradiční úkoly. Vědomostní test s 186 otázkami, poznávací část a nejatraktivnější část praktická. Během ní letos ze součástek sestavovali digitální teploměr s rozpětím od -50 do 150 stupňů Celsia. Komisaři pak hodnotili kromě funkčnosti i to, jak si s výrobou žáci poradili.

Jako první byl s teploměrem hotový devatenáctiletý Ondřej Hrušovský z Prahy. „Je to moje první soutěž. Test byl lehký, poznávačka chtěla trochu přemýšlení a praktická část šla sama od sebe," pochvaloval si při uklízení stolu. Elektronika ho baví. „Rádio ani televizi jsem ještě opravit nezkoušel. Doma si ale dělám různé zdroje a jednou jsem si postavil digitální hodiny," říkal.

Podobným nadšencem i mimo školní dílny je sedmnáctiletý Mário Hindický z jihočeských Chvalšovic. „Doma jsem si vyrobil Teslův transformátor, to je ta věž, která dělá blesky a tak. Zatím jsem se dostal jen takhle daleko," říkal skromně.

Zástupce Petr Dušek s potěšením konstatuje, že o tříletý učební obor Elektromechanik pro zařízení a přístroje je ve Stodě stále zájem. „Máme dva ročníky, v druháku prvního ročníku je teď šestnáct kluků, v prváku asi sedmnáct a máme asi pětadvacet přihlášek. Mívali jsme čtyřletý obor, ale ten kvůli úbytku žáků skončil, nicméně tříletý se uchytil," tvrdí.

Jak si vedly školy 

1. místo Střední průmyslová škola strojní a elektrotechnická Liberec
2. místo Střední škola elektrotechniky a spojů Ústí nad Labem
3. místo Střední odborné učiliště elektrotechnické Plzeň

Soutěže se dále zúčastnily školy z Dubna, Lanškrouna, Kutné Hory, Ostravy, Prahy, Tábora, Blatné, Liberce, Pardubic, Chomutova, Brna a pořádající ze Stoda.