„Vyjma obou částí městského okruhu západní části a přeložky I/20 jsou ještě další opatření, která mohou buď snížit intenzitu dopravy v konkrétních místech, ideálně čím blíže k centru, tím méně aut, nebo zachytí zejména externí dopravu směrem do Plzně již na okraji,“ sdělil náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.

Podle něj by bylo ideální využít záchytných parkovišť s návazností na městskou hromadnou dopravu, jako je to v Kotkově ulici. Náměstek dále doplnil, že je s parkovišti třeba spojit placené zóny parkování a rezidenční zóny. „Cenově zvýhodnění v těchto zónách pak mají být zejména občané města Plzně. Naopak pro ostatní se směrem k centru musí cena za parkování zvyšovat,“ doplnil náměstek.

Nejvytíženějšími místy v Plzni jsou Karlovarská třída (úsek Otýlie Beníškové Lidická), kde projede denně cca 54 tisíc vozidel, a ulice U Prazdroje (úsek Jateční most Nad Nádražím) s 41 tisíci vozidel za den. S tím souvisí i neustále rostoucí stupeň automobilizace, způsobené nejenom tím, že čím dál víc lidí dojíždí do Plzně auty do práce.

Podle posledních dat z roku 2017 vycházelo na 1000 obyvatel Plzně celkem 517 provozovaných osobních automobilů. Před necelými třiceti lety to přitom bylo o polovinu méně. Oproti datům z roku 1990, kdy vycházelo 264 automobilů na 1000 osob, se počet automobilů prakticky zdvojnásobil.