Nakonec se vrátili na své původní místo a radnici zbyl z akce ´kulový blesk´ jen účet za stěhování: 92 980 korun.

Podle šéfa odboru vnitřních věcí magistrátu Petra Trinera souviselo stěhování úředníků z městské budovy v Jagellonské 8 do jiného objektu v Kopeckého sadech 7 v září 2007 s přeměnou Útvaru investic z městské příspěvkové organizace na odbor magistrátu. Reorganizací totiž úřad zeštíhlel asi o osm pracovníků a budova v Jagellonské pro něj prý byla příliš velká.

Jenže když se odbor začlenil pod technické úřady a přesunul se do Kopeckého sadů, zjistilo se, že fungování technických úřadů na více pracovištích je „vesměs negativní“ a tak porada vedení města rozhodla o stěhování úředníků letos v květnu zpět do Jagellonské ulice. Že je pro už zredukovaný odbor příliš velká, tentokrát nevadilo.

„Budova má být v budoucnu využita i pro potřeby dalších útvarů technických úřadů,“ dodal Triner. Odpověď na otázku, kterých konkrétně, má dát až skončený audit nazvaný Optimalizace správy města Plzně. Ten na radnici probíhá od letošního jara a má konkrétně zmapovat veškerou činnost magistrátu a městských příspěvkových organizací a ukázat na přebytečné úřední síly i úkony.

Podle ředitele projektu optimalizace a radního města Karla Palečka (ODS) je zatím předčasné spekulovat o závěrech dosud neuzavřeného procesu. Některé úřady by měly skončit, rýsuje se ale vznik nových, například magistrátního odboru bezpečnosti.