„Rušíme veškeré automaty na papírové jízdenky. Celkem je jich devadesát a z ulic zmizí všechny,“ prohlásil ve čtvrtek ředitel Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) Michal Kraus. Podle něj je jejich údržba velmi nákladná a výdaje pokryjí sedmdesát procent ceny jízdenky, takže se podniku jejich provoz nevyplácí.

Kraus nevyloučil ani zdražení jízdného v letošním roce, tvrdí ale, že podnik samotný ho neovlivní. „Vše je výhradně v kompetenci plzeňských radních,“ dodal ředitel. Ceny jízdenek ale radě navrhují právě PMDP. Kraus upozornil na to, že stejně jako před osmi lety, kdy jízdné podražilo naposledy, se dá po zvýšení cen očekávat stagnace nebo propad tržeb. Tím pádem bude tato společnost, kterou stoprocentně vlastní město, potřebovat od radnice peněz ještě více. Příspěvek od města se přitom zvyšuje rok od roku už nyní. Zatímco loni potřebovaly necelých 700 milionů, letos už musí radnice přispět 745 miliony korun.
Podle průzkumů PMDP si cestující nejčastěji stěžují na nepořádek ve vozech. Z osmi set oslovených je s čistotou nespokojeno 60 % lidí. „I když uklízíme stále častěji, evidentně to nestačí. Hodně se zaměřujeme na smývání graffiti,“ řekl Kraus. S čistotou souvisí i dřevěné sedačky, které byly do vozů loni nově montovány. „Ohlasy jsou rozporuplné. My je preferujeme kvůli snadnější údržbě,“ přiznal ředitel.

Mnohem méně než v minulosti si teď cestující stěžují na chování řidičů. Hlavně si přejí, aby spoje jezdily plynuleji.