Protoz ní vznikne cyklostezka. „Už je jisté, že místo trati tam opravdu bude cyklostezka. Část kolejí je již vytrhaná,“ potvrdil starosta Chrástu Ladislav Bohuslav.

„Obyvatelé ze začátku moc nadšení nebyli. Dříve jim cesta vlakem z Chrástu do Plzně trvala deset minut, teď je o dost delší. Samozřejmě jsme posílili dopravu,“ dodal starosta.

„Nadšený opravdu nejsem, do Chrástu jezdím vlakem navštěvovat rodiče. Teď to trvá déle. Posílená autobusová doprava nic neřeší, vlak nemusí stát v zácpě,“ stěžoval si René Pavlát z Plzně.

Bývalá hlavní trať z Chrástu na kraj Plzně už v podstatě neexistuje. Kolej mezi Chrástem a napojením do tunelu u plzeňské části Doubravka, po které vlaky původně jezdily směrem do Plzně, je už rozebraná. Druhá kolej částečně ještě zůstává na svém místě od mostu přes silnici v Bukovci až na okraj Chrástu.

Podle náměstka hejtmana pro oblast dopravy Pavla Čížka by kraj na trati rád jednu kolej ponechal. Mohla by sloužit jako turistická drezína. „Budeme žádat o bezúplatný převod pozemků, což může trvat. A Magistrát města Plzně by si vyměnil pozemky mezi Plzní a Bukovcem za jiné,“ řekl Čížek.

Cyklostezka by měla být dlouhá osm kilometrů. Trať vede lesy, jež jsou ve vlastnictví města Plzně, přímo nad kaňonem řeky Berounky.