Wilsonův most na Americké třídě čeká další stavební zásah. Téměř dva měsíce tu probíhalo měření a zjišťovalo se, co a do jaké míry způsobilo zvlnění nově vydlážděné vozovky, které se objevilo několik měsíců po generální opravě mostu. Podle výsledků se už koleje vyjeté do povrchu neprohlubují. Musí se ale opravit kanalizační šachta v předpolí mostu na Denisově nábřeží.
„Je to otázka pravděpodobně jednoho víkendu někdy o prázdninách. Nepředpokládáme kvůli tomu uzavření celého mostu pro dopravu," uvedl Luděk Kejzlar z magistrátního odboru investic.
Podle projektanta Václava Lacyka se zjistila vada šachty a je popraskaný také povrch v jejím okolí. Celý most se ale zatím nebude nově dláždit. Zjistilo se, že projíždějící dopravou vytlačené koleje se na mostě objevily během půlročního užívání a nyní se už nemění. „Kontrolní měření probíhalo s přesností na jeden milimetr. Sledovat se to bude dál, ale už jen jednou za měsíc, a na podzim se vše znovu vyhodnotí," dodal Lacyk.
Podle technického náměstka primátora Pavla Šindeláře (ODS) se problém řeší v rámci reklamačního řízení. Rekonstrukci mostu prováděla společně s firmou Eurovia stavební společnost SMP, která poskytla pětiletou záruku.
Kompletní rekonstrukce stoletého kamenného mostu za více než 50 milionů korun byla hodně náročnou stavbou. Mostem totiž vedou stovky kabelů napájející trolejbusy. Most je navíc technickou památkou a při opravě byl obnažen až na klenby, dostal nové izolace a šlo se do všech konstrukčních vrstev. Opravoval se déle než rok, dopravě se znovu otevřel vloni v červnu. Jenže už letos v únoru na něm byly patrné vyjeté koleje od trolejbusů.
Nerovnosti na vozovce se objevily po dostavění části Západního okruhu mezi Domažlickou ul. a Křimicemi. vloni na podzim. Správa a údržba silnic Plzeňského kraje ale dílo nakonec nereklamovala. „Nerovnosti se vešly do norem," uvedl Michal Nedvěd z SÚS.