Pokud je to pro vás akutální, stačí si kliknout na vylepšené webové stránky města na www. plzen.eu a neměli byste mít problém. Ne snad, že by vám radnice dohodila přímo nevěstu nebo lukrativní místo v managementu některé městské firmy. Na webu vám ale naservíruje přehled všech potřebných dokladů, které jsou například k sjednání svatby či pořízení některého z průkazů nutné, nabídne vám potřebný formulář a zarezervuje hodinu, kdy byste měli vše vyřídit bez front. Ze stránek také například zjistíte, že magistrát aktuálně hledá několik úředníků, dva vedoucí a dokonce jednoho ředitele a co musíte splnit, abyste se mohli o místo ucházet.
Webové stránky města, které fungují v nové podobě od 13. července, změnila Správa informačních technologií (SIT) na základě potřeb uživatelů. Rok experti sledovali, co lidi na městském webu nejvíc zajímá a podle toho jej nyní upravili. Grafika zůstává stejná, jen se lidé snáz a jednodušeji dostanou k nejžádanějším zprávám.
Informační server tvoří stejně jako dosud tři základní portály. V prvním, „O městě“, jsou základní informace o Plzni, jejích symbolech, historii, představitelích radnice. Nechybí mapy nebo virtuální prohlídky či fotogalerie.
Portál „Život v Plzni“ přináší informace z oblasti služeb města veřejnosti. Právě tady se lze objednat online na úřad, vyřídit si žádost nebo se informovat o veřejných zakázkách, granetech, dotacích a volných místech.
Poslední složka „Užij si Plzeň“ bude pro lidi a návštěvníky Plzně zřejmě nejpřitažlivější. Nabízí totiž katalog aktuálních akcí ve městě třeba ze sportu nebo kultury, a nejrůznější zájmové spolky si sem mohou dokonce přidat pozvánku na vlastní akci. „Ideálně to bude fungovat tak, že když si zadáte datum, vyběhnou všechny plzeňské akce včetně možnosti koupit, zaplatit a vytisknout vstupenku,“ vysvětlil šéf SIT Luděk Šantora.
Na přelom září a října připravuje radnice i vznik tzv. call centra s bezplatnou telefonní linkou a třemi operátory, kteří poradí s úřední záležitostí lidem nevyužívajícím internet.