Ještě není ani zkolaudovaná a už se stala noční můrou plzeňských řidičů. Řeč je o opravované části Koterovské třídy v blízkosti kruhové křižovatky s Částkovou. Na ni před slovanskou radnicí je totiž u tramvajového ostrůvku zpomalovací práh, na který motoristé velmi nadávají. Je prý příliš vysoký a auta na něm někdy drhnou výfukem o vozovku.

„Před práhem je značka, že se má zpomalit na 30 kilometrů v hodině. Kdo by se ale té rychlosti držel, určitě pěkně vyskočí a pak tvrdě dopadne. Já sám jsem se bouchl několikrát po sobě o strop auta a jednou jsem ohnul výfuk. Teď tudy raději projíždím krokem. Ne každý to tu ale zná,“ říká jeden ze stěžovatelů Pavel Koranda. Další z motoristů Jiří Mašek prý musel kolem radnice přestat jezdit úplně. „Mám BMW se sníženým podvozkem. Dřu tu více než na kostkách na Americké. Musím jezdit jinudy,“ uvedl Mašek.

Zpomalovací pruh navrhovala projekční kancelář Valbek. „Je vyšší než jiné, protože se přizpůsobuje úrovni chodníku a ostrůvku. Plně ale odpovídá technickému předpisu. Má totiž i delší nájezd,“ uvedl projektant Jaroslav Šimek s tím, že práh má jiný odstín šedé a je před ním značka, která na překážku upozorňuje.

Podle Milana Chalupy z jiné projekční kanceláře značka a odstínové odlišení stačí. „Pokud je to ale v úseku, kde řidiči jezdí běžně padesát nebo i rychleji, doporučuje se práh ještě více zvýraznit. Značka často nestačí,“ říká.

Pokud by řidiči chtěli práh snížit nebo zvýraznit, měli by se obrátit na investora oprav Útvar investic města Plzně. Šéf úřadu Evžen Kaucký už stížnosti také zaznamenal.