Akce je jedinečnou příležitostí hlavně pro studenty posledních ročníků najít si budoucí zaměstnání. Na výběr měli z 86 firem.

„Rád bych pracoval ve Škodě Transportation v oddělení výzkumu a vývoje,“ říká budoucí absolvent mechaniky na fakultě aplikovaných věd Jaromír Kašpar, který pro firmu zrovna vyplňuje kontaktní dotazník. Pokud jeho životopis zaujme, společnost mu nabídne místo. „Se studenty pátých ročníků můžeme hned po absolvování studia navázat spolupráci,“ říká Jana Benešová z personálního oddělení Škody Transportation. Přínos celé akce ale vidí i v informování samotných studentů. „Hodně studentů tápe a neví, jaká firma by je vůbec zaujala. Tady se dozvědí, jaké ve svém oboru mohou najít uplatnění,“ dodává Benešová.

To potvrzují i sami studenti nižších ročníků, kteří na veletrhu hlavně sondovali možné uplatnění na pracovním trhu. „Očekávám, že zjistím, jaké firmy na trhu působí a jak nabírají absolventy,“ říká student třetího ročníku informačních systému z fakulty aplikovaných věd Michal Kindl, který se zajímal hlavně o automobilový průmysl.

Většina firem však má co nabídnout i studentům nižších ročníků. Kromě klasických brigád, které však často bývají na méně kvalifikovaných pozicích, jsou stále oblíbenější placené i neplacené stáže, na nichž studenti získají cenné praktické zkušenosti. Pokud se navíc osvědčí, mají dveře do firmy otevřené.

Desetitýdenní letní stáž studentům nabízí například Plzeňský Prazdroj, a to jak v technických, tak komerčních oborech. Studenti dostanou zadaný úkol, který mají s pomocí mentora zpracovat. Pokud práce zaujme, nabídne mu firma po skončení studia roční kontrakt v tzv. trainee programu. Další možností, jak o sobě studenti mohou dát firmám vědět, je spolupráce při tvorbě diplomové práce.

Podobně jako u jiných veletrhů byly pro mnohé návštěvníky lákadlem i propagační materiály a modré igelitky s různorodým obsahem. „Žolíka“ měl ten, kdo v igelitce našel láhev piva Excelent.