Aby se Jan Koreis, který čepuje pivo už 16. rokem, dostal až na samotný vrchol, musí nejdřív uspět v národním kole. To na začátku září bude v baště Prazdroje v Plzni.
V něm se střetne 18 čepujících, vzešlých ze tří regionálních kol, která obnášela písemné testy a praktické zkoušky. „Překvapilo mě, jak nervózní byli někteří čepující. Většina z nich se tomuto oboru věnuje již pěknou řádku let, přesto jsem si všiml, že se jim při točení piva třásla ruka,“ prozrazuje obchodní sládek Plzeňského Prazdroje Václav Berka, který zároveň světovou soutěž celosvětově známé značky spoluorganizuje.
Vítěz národního finále si kromě pětidenní cesty do New Yorku připíše na svůj účet 1000 eur, navíc pro „svoji“ hospodu, kterou reprezentuje, získá stejnou částku.
Každého soutěžícího čeká před samotným kláním ale i kontrola, která zjistí, jakým způsobem Prazdroj nabízí a jak ho dokáže soutěžící načepovat a podávat.
„K pití bych vám doporučil Plzeňský Prazdroj pro jeho jedinečnou chuť, určitě nebudete zklamaný,“ vychvaluje mi trochu prvoplánovitě známou značku Jan Koreis na otázku, které pivo si mám dát.
Vedle mě stojí Václav Berka, který hodnotí soutěžící. „Kromě doporučení značky sledujeme jakým způsobem bylo pivo načepované, zda jsou sklenice čisté, jestli má dobrou teplotu nebo třeba i zdánlivou maličkost, jestli je sklenice při servírování otočena logem k hostovi,“ přibližuje podrobnosti hodnocení Berka. Z hodnocení si každý soutěžící může odnést maximálně 35 bodů, které jim mohou pomoci v boji k vytoužené koruně mistra výčepních.