„Vratné kelímky, které jsou vyrobené z kvalitního plastu, budou umyty a znovu použity. Pokud by se čepovalo do jednorázových kelímků a příznivci plzeňského piva by z nich stavěli pověstný komín, dosáhl by výšky přes 500 metrů," přiblížila mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová.

Návštěvníci akce, jichž bylo letos rekordních 45 tisíc, při koupi prvního piva zaplatili vratnou zálohu 50 korun. Pak jen při každém nákupu měnili použitý kelímek za čistý. Na závěr jej buď vyměnili zpět za peníze, nebo zcela nepoužitý kelímek s potiskem Pilsner Festu 2013.

„Díky použitému retro logu si jich dokonce návštěvníci téměř pět tisíc odnesli domů na památku nebo do sběratelské edice," uvedl manažer značky Vladimír Jurina s tím, že kelímky jsou z kvalitního plastu a s praktickým uchem, které umožňuje nést i několik kelímků najednou.