Lidé však budou muset znovu přetrpět mnohé výluky způsobené stavebními pracemi na trati.

„I v příštím roce pokračují například práce na trati z Plzně do Rokycan, do Chrástu se tedy bude i nadále jezdit po jedné koleji. Také se rekonstruuje trať mezi Rokycany 
a Nezvěsticemi či nádraží 
v Horažďovicích – předměstí," upozorňuje ředitel krajského centra Českých drah Vladimír Kostelný.

Velké komplikace způsobí 
i hloubení druhé poloviny podchodu přímo na plzeňském hlavním nádraží či opravy železničních mostů přes Mikulášskou ulici.

Od nového jízdního řádu zavádí ČD do provozu více moderních vozů, například trať 177 mezi Pňovany a Bezdružicemi budou obsluhovat pouze nízkopodlažní vozy Regionova. Na trati 180 budou z Domažlic do německého Furth im Waldu jezdit vozy bavorského dopravce Regeltalbahn vhodné pro přepravu vozíčkářů, kočárků a jízdních kol.

Stále platí, že v Pendolinech z Plzně do Františkových Lázní a zpět není nutné mít místenku. Pendolino bude nově zastavovat také na zastávce Plzeň-Jižní Předměstí.

Plzeňský kraj zaplatí za železniční dopravu v příštím roce 548 milionů korun, z toho 142 milionů dá ministerstvo dopravy, zbytek hejtmanství.