V příštím roce tu vlaky najezdí zhruba stejně kilometrů jako dosud (5,7 milionu kilometrů), žádný spoj objednávaný krajem se nezruší, časy se změní minimálně a vlaků bude vypravováno stejně. Jízdenky trochu podraží, ale jen v řádu korun.

„Například jízdenka druhou třídou mezi Prahou a Plzní se zdraží o pět korun na 156 korun, zpáteční o devět korun, takže vyjde na 296 Kč," potvrdila mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. Dráhy včera zveřejnily nové jízdní řády s platností od 9. prosince 2012 do 14. prosince 2013 a právě pro toto období platí některé změny.

Patří k nim třeba ta, že vlaky budou odjíždět z Plzně směrem do Rokycan ve 32. minutě a v opačném směru přijíždět ve 27. minutě, tedy o deset až 15 minut později než dosud. Osobní vlaky se tu budou muset kvůli jednokolejnému provozu přizpůsobit rychlíkům, které pojedou mezi Plzní a Rokycany ve stejných časech jako v letošním roce.

Jízdní doba rychlíků mezi Prahou a Plzní se zkrátí o osm minut díky tomu, že na koridoru už je hotová část Beroun – Rokycany. Úsek Plzeň – Cheb je už také dokončený, a tak cesta z Chebu do Prahy bude od doby nového jízdního řádu o 16 minut rychlejší a potrvá tři hodiny. Další novinkou je, že rychlíky na Mnichov budou jezdit častěji, každé čtyři hodiny, a na západ Čech budou pravidelně zajíždět dva páry vlaku Pendolino.

V Plzni, Klatovech, Železné Rudě a v Sušici také vzniknou cyklopůjčovny. „Otevřou se od 1. 4. , celkově na to máme 400 tisíc korun," potvrdil Vladimír Kostelný z krajského centra Českých drah. V Plzni na nádraží už cyklopůjčovna byla, ale nebyl o ni zájem.

Co se také změní

Nové jízdní řády platí 
od 9. 12. 2012 do 14. 12. 2013
Kvůli stavebním pracím zavedou dráhy jednokolejný provoz na trati v úseku Rokycany – Chrást. Kvůli minutovým posunům vlaků se změní navazující spoje z Chrástu do Radnic.
Název Třemošná u Plzně zastávka se změní na Plzeň – Orlík.