Vlaky a autobusy v kraji by měly s novým jízdním řádem najezdit více kilometrů. Zrychlit by mělo například spojení mezi Klatovy a Prahou a na trati mezi Sušicí a Horažďovicemi by měly přibýt další spoje. Lidé by se také měli dočkat jednotné jízdenky.
Nový jízdní řád 2019/2020 předpokládá plošné navýšení veřejné železniční dopravy o necelých pět set tisíc kilometrů. „Spoje jsme přidali hlavně v místech, kde se začaly přeplňovat vlaky, například mezi Plzní a Rokycany,“ řekl náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek.
Vlaky v kraji by tím pádem měly najezdit zhruba 5,75 milionu kilometrů a autobusy přes 17 milionů kilometrů.
NOVINKY NA PŘÍŠTÍ ROK
Důležitá změna se odehraje na tratích Praha Klatovy a Horažďovice Sušice. „Každou hodinu přibude nové spojení mezi Prahou a Klatovy, bude to kombinace rychlíků, které objednává ministerstvo dopravy, a klasických a spěšných vlaků, které zařizuje kraj. Zlepšit by se mělo také spojení na Sušicko přes Horažďovice. Ráno tam pojede více vlaků,“ popsal náměstek.
Vedení kraje doufá, že změny přilákají do veřejné dopravy nové cestující. „Chystáme významné zlevnění tarifů. Od 1. července si lidé budou moci koupit lístek v integrované dopravě, nebudou si ho muset kupovat zvlášť v každém prostředku,“ sdělil hejtman Josef Bernard.
ZAVEDOU DISPEČINK
Od poloviny příštího roku by měl rovněž začít nově fungovat dispečink pro hromadnou dopravu. „Jakmile se zpozdí vlak, lidé ihned obdrží informaci. S tím se zároveň propojí také autobusy, aby třeba neujely zpožděnému vlaku,“ informoval Čížek. Kraj bude sbírat přesné údaje o dopravě. „Počtu cestujících na jednotlivých trasách přizpůsobíme jízdní řády, aby bylo spojení efektivní.“
Často se stává se, že v okrajových částech jezdí autobusy prázdné nebo poloprázdné. „Podle vytíženosti tak nasadíme autobusy v různých velikostech,“ uzavřel náměstek.