Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaky pojedou dál, nepotřebnému nádraží ale zazdili okna

Kralovice, Kožlany – Provoz na železnici mezi Kralovicemi a Čistou bude v příštím roce stát třetinu toho, co stál letos, ale kromě Plzeňského kraje jej nově budou platit také města Kralovice a Kožlany.

5.12.2013 2
SDÍLEJ:

Zazděná okna kralovického nádražíFoto: Václav Kopta

Bude to cena za to, že koleje neosiří a vlaky z nich s nástupem nového jízdního řádu nezmizí, jak se původně plánovalo. Po trati 162 budou jezdit tři páry spojů v sobotu a neděli a jeden pár ve dnech školního vyučování.

Podle Zdeňky Kmochové, ředitelky POVED – Plzeňského organizátora veřejné dopravy, bude skromnější provoz stát 650 tisíc korun. Letos vyšel na tři miliony. „Financován bude Plzeňským krajem a obcemi, přičemž spoluúčast kraje pokryje převážnou část nákladů," řekla Deníku ředitelka.

Kolik budou města platit, se ale zatím neví. „Předpokládám, že do konce prosince se o tom nerozhodne. Jednat budou zástupci obcí a Plzeňského kraje," dodala Kmochová s tím, že Plzeňský kraj je připraven železnici v roce 2014 platit i v případě, že by se s městy náhodou nedohodl.

„Zatím nevíme nic," uvedl starosta Kožlan Vladimír Přibyl a dodal, že by částku rád znal co nejdříve. Kromě jiného i kvůli sestavování rozpočtu na nadcházející rok.

Ironií osudu je, že zhruba v téže době, kdy se rozhodovalo o zachování provozu na trati, začali na kralovickém nádraží pracovat stavbaři. Nepustili se však do žádné rekonstrukce, nýbrž do „preventivního zakonzervování", které lidem připadá nesmyslné. Jedním z nich je Václav Kopta, který práci stavbařů přihlížel. Zarazilo jej především to, že muži tvárnicemi zacpávali také okna, která byla zasklená, neporušená, a dokonce chráněná mřížemi. „Zedníci z nějaké pražské firmy, kteří tu prasečinu provádějí, mi s úsměvem sdělili: Vlak do Kralovic stejně už jezdit nebude, ne?" popisuje muž.

Nádražní budova nyní patří Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). „Je nevyužívaná a stavební úpravy prováděné za minimální náklady mají většinou zabránit tomu, aby se v takových objektech scházeli bezdomovci, vandalové a další. Využití pro objekt hledáme, budeme jej například nabízet k pronájmu či prodeji," sdělil mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Pokud SŽDC využití pro nádraží nenajde, zbývá poslední a prý krajní možnost – jeho likvidace.

Autor: Pavel Korelus

5.12.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Sedmiletý chlapec jel načerno, dluh přišli vymáhat exekutoři

V Privamedu se otevírá Centrum mamografického screeningu
2

V Privamedu se otevírá Centrum mamografického screeningu

Šoféři nedodržují přestávky

Plzeňský kraj – Policisté kontrolovali v celém kraji řidiče náklaďáků a autobusů.

Naši prvňáci ze 7. ZŠ Plzeň

Plzeňsko - Ve středu 18. října najdete v Plzeňském deníku prvňáky ze 7. ZŠ Plzeň. Nezapomeňte si koupit noviny.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení