Problémy jsou konečně pryč, provoz na železnici z Plzně do Třemošné se včera vrátil do normálu. O půlnoci totiž skončila dva měsíce trvající výluka, kvůli níž musely namísto osobních vlaků mezi oběma městy přepravovat cestující autobusy.
Zhruba pětikilometrový úsek trati se během výluky změnil k lepšímu. Práce stály téměř 100 milionů korun.

„Za vybrané osobní vlaky jezdila v úseku Plzeň – Třemošná náhradní autobusová doprava od 18. června. Od tohoto úterý už vlakové spoje jezdí podle pravidelného jízdního řádu," informovala mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová s tím, že včera skončila také kratší čtyřdenní výluka v úseku Chlumčany u Dobřan – Klatovy na trati z Plzně do Klatov.

Vlaky teď podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Marka Illiaše mohou z Plzně do Třemošné jezdit rychleji. „Původní trať byla již morálně zastaralá a zvýšení rychlosti v daném úseku neumožňovala," vysvětlil.

„Došlo na kompletní výměnu železničního svršku i spodku, bylo vybudováno nové odvodnění, provedena kompletní rekonstrukce všech propustků a rovněž rekonstrukce mostu v Bolevci, který je teď širší," popsal Illiaš práce s tím, že vše spolufinancovala Evropská unie.

Ačkoliv se stomilionová suma může zdát velká, v porovnání s největšími projekty, na nich SŽDC v Plzeňském kraji právě pracuje, už tak horentní není. Rekonstrukce trati Klatovy – Železná Ruda, která skončí v únoru příštího roku, stojí téměř 930 milionů korun a v Plzni se pracuje na modernizaci hlavního nádraží za 1,68 miliardy.

Ještě dráž je ale u Kyšic. „Největší projekt vůbec je stavba železničního tunelu v úseku Rokycany – Plzeň za zhruba čtyři miliardy korun. Termín dokončení je do roku 2017," konstatoval mluvčí SŽDC.

Zmíněná rekonstrukce trati Klatovy – Železná Ruda je jediný projekt, který krajským železnicím v dohledné době přinese výluku podobnou té třemošenské. „Dlouhodobá výluka začne v polovině září ," dodal Marek Illiaš.

Výluky v kraji

Aktuální:

  • trať 184 Domažlice – Planá u Mariánských Lázní, úsek Staré Sedliště – Třemešné pod Přimdou, 17. 8. – 21. 8., 18:00 h.
  • trať 190 Plzeň – Horažďovice předměstí – České Budějovice, úsek Horažďovice, předměstí, od 9. 6. do 24. 9., 16:00 h.
  • trať 185 Horažďovice předměstí – Domažlice, úsek Horažďovice – Horažďovice, předměstí, 19. 8. – 24. 9., 16:00 h.

Nejbližší plánované:

  • trať 160 Plzeň – Žatec, úsek Plasy – Kaznějov, 22. 8., 20:15 h. – 23. 8., 9:15 h.
  • trať 170 Praha – Beroun – Plzeň – Cheb, úsek Planá u Mariánských Lázní – Mar. Lázně, 24. 8., 7:15 h. – 24. 8. 18:40 h.
  • trať 185 Horažďovice předměstí – Domažlice, úsek Horažďovice – Žichovice, od 24. 8., 7:15 h. do 24. 8. 14:20 h.
  • trať 180 Plzeň – Domažlice – F. im Wald, úsek Plzeň – Nýřany, 26. 8., 10:00 h – 26. 8., 14:10 h.

Více na www.cd.cz/omezeniprovozu