Na Plzeňsku byla uvedena do provozu speciální štíhlá výhybka, teprve třetí v Česku, která zrychlila železniční uzel v Plzni. Díky ní jezdí vlaky od pondělního podvečera po zcela nové trase – na 1500 metrech železniční trati z Plzně do Domažlic v městské části Skvrňany. Trasa se podle mluvčího Swietelsky Rail CZ Zdeňka Zuntycha napřímila, přiblížila zástavbě a vznikla na ní i nová bezbariérová zastávka Plzeň- Skvrňany. Výhybka je dlouhá 95 metrů a umožňuje jízdu vlaku až 120kilometrovou rychlostí do odbočné větve.

„Její transport a montáž představovaly nejsložitější části této etapy. V České republice jsou takové výhybky zatím v provozu pouze dvě. Tato je třetí. Už proto šlo o náročnou montáž a vzhledem k délce výhybky i specifickou dopravu, k níž musel být použit speciální sklopný vůz a vůz pro přepravu a pokládku výhybek,“ uvedl David Sichrovský, ředitel stavby ze společnosti Swietelsky Rail CZ. V listopadu firma dokončí v tomto úseku od Jižního Předměstí k výhybce pod Zátiším druhou kolej, čímž bude první část trati Plzeň – Domažlice zdvojkolejněna a připravena na elektrifikaci.

Tato stavba je další částí modernizace plzeňského železničního uzlu, která začala v prosinci 2017 a skončí na jaře 2020.