S pomocí jeřábu na letoun namontovali v jedenáctimetrové výši vodorovnou ocasní plochu. „Byla to asi nejtěžší operace, kterou jsme za dobu existence muzea provedli. Jsme rádi, že je to hotové,“ řekl majitel Air Parku Karel Tarantík.
„Kunovičtí, kteří letoun demontovali, nás upozorňovali na montážní postup, my jsme si ale výškovku naklopili málo ze strachu, aby se nám nepřevážila. Ale nakonec se to povedlo,“ ulevilo se Tarantíkovi.
Největšímu exponátu muzea teď už chybí doplechování kolem zadních ploch a domontovat křídla. „To už tak těžké snad nebude, přece jenom je to níž. A ještě chceme letadlo zvednout do výšky asi tak metr a půl,“ dodal.
Po dokončení se tak prezidentský speciál stane opravdovou dominantou areálu na severním Plzeňsku.
Kromě toho Tarantíkovi pracují na dalších exponátech. „Momentálně dovybavuji kabinu Migu – 19, kam si budou moct návštěvníci sednout, vyfotit se. Všechny díly sice nejsou originál, ale i tak myslím, že to bude atraktivní. A pracujeme i na letounu Wilga, který jsme nedávno přivezli z Polska,“ doplnil Karel Tarantík.
Tupolev Tu 154 ve Zruči je jedním ze dvou bývalých letounů vládní letky, které zachránili nadšenci z kunovického muzea. Ti mají ve svých sbírkách letoun přezdívaný Naganský expres. Společně s ním po dva roky demontovali o víkendech na letišti v Praze-Kbelích i druhý kus. Jeho osud byl ale dlouho nejistý. Původně měl skončit v Olomouci, nakonec ho před šrotací zachránilo až muzeum na Plzeňsku.