„Zatím jde ale o předběžné a nepotvrzené zprávy, v příštím týdnu o tom teprve budeme jednat,“ uvedl Kuťák.

Rozestavěný úsek silnice, která má spojovat kruhový objezd v Sukově ulici a sjezd z Klatovské třídy nedaleko borské věznice nemá finanční problémy poprvé. Už vloni tu Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) přiškrtil kohouty kvůli ekonomické krizi, protože mu došly peníze. Stavba běžela v omezeném režimu a firmy, které na ní pracovaly, stavěly za své. „Peníze jim pak byly doplaceny,“ uvedl Kuťák. Teď stavbě hrozí její zakonzerovování. Přitom komunikace má v budoucnu navázat na chystaný severojižní průtah městem a má ulehčit části přetížené Klatovské třídy. Dokončena měla být koncem letošního roku.

Zřejmě ještě horší situace čeká možná Plasy na severním Plzeňsku. Tam jde totiž o most, který staví stát společně s městem a ve hře jsou peníze z EU. Plaský starosta si ale stopnutí stavby nedovede představit. „Město by se samozřejmě bránilo, protože se jedná o miliony evropských peněz. Těžko si ale představit, že by se na stavbě mělo přestat pracovat, když je skoro u konce. Právě teď most asfaltujeme,“ řekl starosta Miloslav Hurt.

Plaský most vyrůstá na místě, kde ještě vloni stála původní stavba spojující břehy řeky Střely. Železobetonový most bylo ale nutné kvůli havarijnímu stavu zdemolovat. Hotovo má být během září. Společně s mostem Plasy budují v centru i okružní křižovatku. Práce mají celkem stát 150 milionů korun, 40milionovou částku hradí město.

Jak informovala ČTK, Státní fond dopravní infrastruktury měl letos nižší příjmy o čtyři miliardy korun. Na příští rok plánuje snížení rozpočtu o 17 miliard korun. Škrty si vyžádají zastavení většiny dopravních staveb v celé republice. Práce se zřejmě začnou ukončovat už od srpna.