Její předpokládaná hodnota je 7,5 miliardy korun bez DPH, Evropská unie by se na tom mohla podílet až 77 procenty. Zahájení zadávacího řízení bude do 29. února. Po jednání vlády to řekl premiér ČR Petr Nečas. Předpokládaná lhůta dokončení stavby je 38 měsíců od poloviny letošního roku.

„Stavba je součástí modernizace západního ramene třetího tranzitního železničního koridoru ve směru státní hranice s Německem,“ řekl Nečas. Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla dříve upozornil, že tendr je nutné vypsat rychle, jinak by Česká republika mohla přijít o dotaci z EU. Stavba se musí zahájit nejpozději v květnu až červenci, řekl Halla.

Trať určená k modernizaci měří zhruba 21,2 kilometru. Úprava zahrnuje mimo jiné dvě přeložky dílčích úseků tratě, železniční stanici Ejpovice a Chrást u Plzně, včetně zastávky Klabava a Plzeň Doubravka. Na trati by po rekonstrukci mělo být možné jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu.