Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Viktorie opět nabrala zpoždění, konec ražby se odkládá o dva měsíce

Plzeň – Viktorie pod Chlumem postupuje pomaleji než se čekalo, konec ražby má nový termín.

21.4.2016 1
SDÍLEJ:

Razicí štít Viktorie mezi Plzní a Ejpovicemi hloubí první ze dvou tubusů nejdelšího železničního tunelu v republice.Foto: DENÍK/Pavel Korelus

Nejdříve březen, pak polovina dubna, teď snad polovina června.

Finiš ražby prvního tubusu železničního tunelu Ejpovice, který bude po dokončení nejdelší v republice, stavbaři opět odložili. Razicí štít Viktorie se totiž musí prokousávat stále náročnějším terénem. Tubus bude dlouhý 4,1 kilometru, razit se začal u Kyšic a vyústí na plzeňské straně vrchu Chlum, kde je už nějakou dobu připraven tunelový portál.

Viktorii zbývá vyrazit méně než sedm stovek metrů, nicméně skálu v této poslední fázi tvoří velmi tvrdé spility, které obrušují její řezné nástroje. „Řezné hlavy se teď musí vyměňovat překvapivě dvakrát častěji, než se plánovalo. V té hornině je ruda, která nám ztěžuje postupy," hlásí mluvčí Metrostavu Vojtěch Kostiha.

Potíže Viktorieprosinec 2015 – ražbu znepříjemňuje spodní voda, která se valí do tunelu
únor 2016 – razicí štít Viktorie stojí, stavbaři ho přestrojují na hard rock režim, který si má poradit s nejtvrdší skálou a vynořit se z ní v půli března
březen 2016 – původní termín konce ražby se posouvá na duben, skála je tvrdší než se čekalo
duben 2016 – skála stavbaře stále trápí, novým termínem jsou první dva červnové týdny

V současnosti stavbaři termín, kdy se štít zpod Chlumu vynoří, stanovili na první dva dubnové týdny – o tři měsíce později oproti původním odhadům. „Pokud ovšem nenastanou nějaké poruchy na stroji," upozorňuje Kostiha a dodává, že na samotný závěr ražby chystá firma akci pro veřejnost, protože čeká, že o Viktorii bude podobný zájem jako při dni otevřených dveří, který se konal těsně předtím, než začala hloubit.

Viktorii potom bude čekat demontáž a přeprava zpátky ke Kyšicím, kde začne razit druhý tubus.

Celý tunel by měl být hotový na začátku příštího roku, během kterého by se tunelem měly projet první vlaky. Stavba vyjde na téměř dvě miliardy korun a trať mezi Plzní a Prahou se díky novému tunelu zkrátí o šest kilometrů.

Na Potoční se pracuje na novém mostuNa Potoční se pracuje na novém mostu

Stavbaři Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) pracují v plzeňské Potoční ulici na železničním mostu, který se klene přes ni a přes údolí Hrádeckého potoka. Napojí se na něj nová trať do tunelu pod Chlumem, jehož portál je na dohled.

Už dříve bylo nutno zdemolovat původní most se třemi kamennými klenbami. Teď se stavbaři chystají osazovat nové ocelové mostní konstrukce. Pracuje se po polovinách za jednokolejného provozu, hotovo má být do konce července, pak začnou práce koordinované magistrátem. „V navazující stavbě mají být pod mostem zřízeny rampy pro bezbariérový průchod pod tratí a opěrné zdi, které rozšíří Potoční ulici," vysvětlil mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Autor: Pavel Korelus

21.4.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Dominik Kubalík

Škodovka prohrála, přesto je první

Ilustrační foto
2

Sedmiletý chlapec jel načerno, dluh přišli vymáhat exekutoři

V Privamedu se otevírá Centrum mamografického screeningu

Plzeň - Začátkem října vyšetřila plzeňská nemocnice Privamed první pacientky ve svém nově otevřeném Centru mamografického screeningu. Pracoviště disponuje nejmodernějším přístrojovým vybavením v tomto oboru.  

Šoféři nedodržují přestávky

Plzeňský kraj – Policisté kontrolovali v celém kraji řidiče náklaďáků a autobusů.

Naši prvňáci ze 7. ZŠ Plzeň

Plzeňsko - Ve středu 18. října najdete v Plzeňském deníku prvňáky ze 7. ZŠ Plzeň. Nezapomeňte si koupit noviny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení