Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Veřejná doprava 
a dotace 818 milionů Kč

Plzeň – Příspěvek Plzeňským městským dopravním podnikům (PMDP) z městské kasy stále roste.

20.9.2014 26
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

Depo v číslech
Rozloha: 11,6 hektaru (to jsou cca tři Václavská nám. v Praze)
Zastavěno: 4,4 hektaru
Krytá zkušební dráha o délce 250 metrů
187 kamer
2,5 km trakčních kabelů
Kapacita: 250 autobusů a trolejbusů (nyní mají dopravní podniky cca 200 vozů)
230 zaměstnanců, kteří se podílí na údržbě
Cena zakázky na výstavbu depa a servis vozů: 12 mld. Kč, město je bude splácet 29 let
Roční nárůst kilometrů, které trolejbusy a autobusy najedou kvůli novému depu: 100 tisíc km  

K tomu, aby mohly najezdit po Plzni každý rok zhruba 15, 1 milionů kilometrů, jim radnice posílá každoročně více než tři čtvrtě miliardy korun.

Konkrétně v roce 2013 to bylo podle ekonomického náměstka primátora Martina Zrzaveckého (ČSSD) 766 milionů korun, vloni dokonce 818 milionů korun. Ve výhledu pro rok 2015 se počítá už s částkou 826 milionů korun. „PMDP snížily svůj požadavek z původních 860 milionů korun na 826 milionů korun," potvrdil Zrzavecký.

Kvalita veřejné dopravy v Plzni je ve srovnání s ostatními městy velmi dobrá. A to něco stojí. Nedávno začala společnost Plzeňské městské dopravní podniky, kterou vlastní ze 100% město, používat nové depo na Karlově. Areál je složen z haly lehké údržby, haly těžké údržby, je tu také čerpací stanice, lakovna, akumulátorovna, autoškola dopravních podniků a zázemí pro zaměstnance.

Moderní depo postavila plzeňská Škodovka a bude také zajišťovat v příštích desetiletích veškerý servis a údržbu vozového parku PMDP. Účet? Dopravní podniky, potažmo město Plzeň, budou splácet depo 26 let a to zhruba po 91 milionech korun ročně, za údržbu vozů bude dopravní podnik platit 29 let více než 230 milionů korun ročně.

Mělo by město zmrazit částku, kterou dotuje veřejnou dopravu, a dále ji nenavyšovat?

Mělo by město zmrazit částku, kterou dotuje veřejnou dopravu, a dále ji nenavyšovat?

Mělo by město zmrazit částku, kterou dotuje veřejnou dopravu, a dále ji nenavyšovat?

Mělo by město zmrazit částku, kterou dotuje veřejnou dopravu, a dále ji nenavyšovat?

V Plzni na velkou radnici dále kandiduje těchto pět stran, mají ale buď neúplné kandidátky, nebo se v průzkumu veřejného mínění pohybují až na zadních pozicích:
• Strana svobodných občanů (lídr Jan Zavadil)• Volební strana Republika (Martin Ščepka)• Sdružení DSZ a NK (Zdeněk Kylián)• Strana práv občanů (Jan Kůrka)• DSSS – Za Plzeň bez hazardu a nepřizpůsobivých (Jiří Štěpánek)

Autor: Dana Veselá, Miroslava Tolarová

20.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 26
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Šetření dospělo do konce. Řidič, který srazil dva chlapce, je vinen

METAMORFÓZY. Některá vystavená díla téměř levitují v prostoru DEPO2015.

Výstava Metamorfózy v DEPO2015

Rána hodinu po večerce. Zamykají se cely na noc?

Skupina vězňů vnikla do nezamčené cely, úder poškodil zrak.

Praktici zavřeli své ordinace, pokračují v protestech

Plzeň - Mnoho praktických lékařů pro děti a dospělé ve středu zavřelo své ordinace.

Evropská liga: Viktoria letí do Švýcarska

Plzeň – Povzbuzeni vítězstvím v prestižním duelu nad pražskou Spartou odlétají ve středu fotbalisté Viktorie Plzeň k dalšímu těžkému zápasu – k utkání základní skupiny Evropské ligy se švýcarským FC Lugano.

Škodovka prohrála, přesto je první

Litvínov, Plzeň – Hokejisté Škody Plzeň sice v úterním 14. kole prohráli na ledě posledního Litvínova po prodloužení 1:2, přesto se vyhoupli do čela extraligy  před Kometu. Obhájci titulu totiž vyšli naprázdno v Třinci, ale za Škodovkou zaostávají na začátku druhé čtvrtiny jen o skóre.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení