První česká tramvaj, která je na vzdálenost tří kilometrů nezavislá a trakčním vedení, se představí i v plzeňských ulicích. Po typových zkouškách tramvaj zamíří do tureckého města Konya.

"Jedná se již o třetí kus. Předchozí dva prototypy jsou již v Turecku, kde podstoupí zbývající část typových zkoušek. Dalších devět kusů bude dodáno do Konye do července tohoto roku," uvedl Václav Petr, projektový manažer Škoda Transportation s tím, že první testovací jízdu si bateriová tramvaj odbyla v areálu firmy již před rokem.

Do tureckého města Konya dodala Škoda Transportation již 60 tramvají ForCity Classic. Loni ale přišla i objednávka na 12 kusů tramvají na bateriový pohon. Tyto tramvaje budou moci zajet i do historických částí města, kde by případné trolejové vedení narušovalo místní genius loci. Tramvaj by měla v provozu na baterie i v nejtěžších podmínkách městkého provozu ujet při rychlosti 30 km/h minimálně tři kilometry.

Všechny tramvaje pro Konyu jsou nízkopodlažní, pětičlánkové se třemi podvozky. Navíc mohou jezdit v soupravě složené ze dvou vozů i v plánovaném asi 4 km dlouhém tunelu. Jsou tedy konstruované jako lehké metro.

Celková hodnota kontraktu na 72 tramvají činí 3,4 miliardy korun.