Plzeňský kraj se chystá na rok 2021 omezit některé autobusové a vlakové spoje. K omezení veřejné dopravy se vedení kraje uchýlilo kvůli rozpočtovým úsporám v době koronavirové pandemie.

Podle náměstka hejtmanky pro dopravu Pavla Čížka se škrty v dopravě budou týkat pouze méně využívaných spojů. „Jedná se o spoje pozdní večerní, víkendové nebo například dopolední, které jsou méně obsazené. Řídíme se podle informací z dispečinku,“ konstatoval náměstek.

Kraj by tak chtěl ušetřit půl milionů kilometrů najetých v autobusech a 150 tisíc ve vlakové dopravě. Do současné doby najezdily autobusy a vlaky po celém kraji ročně na 17 a půl milionu kilometrů. Kolik peněz kraj bude muset na dopravě ušetřit, ale zatím není podle Čížka jasné. „Předpokládáme, že rozpočet veřejné dopravy v nákladech bude zhruba jedna miliarda sto milionů korun,“ odhadoval náměstek.

Ilustrační foto
Bavorsko utáhlo šrouby, od středy už bez nákupů

Omezení nabídky méně využívaných spojů potvrdily rovněž České dráhy (ČD). „Na území Plzeňského kraje zajistí České dráhy v jízdním řádu 2021 celkově 5,494 milionu vlakových kilometrů, což bude v porovnání se současným stavem asi o dvě procenta méně,“ informovala mluvčí ČD Gabriela Novotná s tím, že v novém jízdním řádu, platném od 13. prosince, budou ČD zajišťovat v kraji průměrně 448 regionálních vlaků denně. „V pracovní dny pojede 494 spojů, o sobotách a nedělích bude v provozu 334 vlaků,“ dodala mluvčí.

Významná změna je plánována na polovinu příštího roku, kdy bude spuštěna nová linka spěšných vlaků mezi Plzní, Mariánskými Lázněmi, Chebem a Karlovými Vary. „Spěšné vlaky na této lince budou jezdit ve dvouhodinovém intervalu a nabídnou komfortní cestování novými elektrickými jednotkami RegioPanter,“ uvedl ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Plzni Vladimír Kostelný.