V místě U Zvonu totiž město počítá s podzemním parkovacím domem. A všechny varianty studie budoucího objektu zasahují pod tramvajovou trať, která je však už ve velmi špatném technickém stavu a podle technického náměstka primátora Petra Runda (ODS) není možné s opravou dlouho otálet.
„Tramvajová trať už je nevyhovující, i když její stav není zatím možné označit za dezolátní. S rekonstrukcí musíme počítat v dohledné době,“ prohlásil Rund.
Radní proto včera rozhodli, že budoucí parkovací dům nesmí do tramvajového kolejiště vůbec zasáhnout, a tím pádem se musí podstatně zmenšit. „Nejstřízlivější varianta původní studie počítala U Zvonu se zhruba 300 parkovacími místy, nyní se tím, že nezasáhne do kolejiště, snížila asi na 170 míst,“ potvrdila ředitelka Útvaru koncepce a rozvoje Irena Vostracká.
Tím, že se uberou parkovací místa, se ale zvýší náklady na vybudování každého jednotlivého stání, které se blíží téměř milionu korun. „Ubudou ale náklady na překládky tramvajové trati a sítí, takže ceny se téměř srovnají,“ argumentuje Vostracká.
Technický stav Pražské ulice je podle zprávy magistrátních Technických úřadů v současnosti už ´dožilý´ a ulice vyžaduje naléhavou rekonstrukci. Akce má už územní rozhodnutí a podle Runda je ještě nutné vyřešit majetkové poměry na pozemcích pod částí tramvajového kolejiště, poté město požádá o stavební povolení.
Ve špatném technickém stavu je i tramvajová trať na Severní Předměstí, která se začne opravovat od 28. dubna a práce potrvají do podzimu. V první části se má zrekonstruovat úsek od Rondelu k lékařské fakultě a provoz tramvají číslo 1 a 4 budou částečně nahrazovat autobusy.