Úředníky odboru správních činností plzeňského magistrátu totiž už dnes čeká školení, při němž se naučí pracovat se speciálním počítačovým programem. Potvrdil to vedoucí odboru správních činností Roman Matoušek.

„Přestupky z nových radarů, které dokáží zaznamenat překročení povolené rychlosti i jízdu na červenou, budou pro začátek zpracovávat tři lidé z našeho úřadu. Školit se jich ale bude samozřejmě víc, aby se mohli navzájem zastoupit. Jak ale bude software vypadat, si zatím neumím přesně představit. Jasněji v tom budeme mít v úterý,“ řekl Matoušek.

Odbor správních činností zatím nepočítá s tím, že by kvůli nové administrativě musel přibírat další zaměstnance. „Uvidíme, jak se budou počty přestupků vyvíjet. Zatím budou tyto radary v Plzni asi tři, do budoucna jich ale má být až osmnáct. Takže později už možná bude třeba počty úředníků zvýšit, abychom celou agendu zvládli. To ale ukáže až ostrý provoz radarů,“ doplnil Matoušek.

Úředníky dnes v práci s novým softwarem proškolí přímo pracovníci soukromé firmy, která radary městu pronajímá. „Pak už by se měl ostrý provoz prvních dvou radarů rozběhnout během několika dnů,“ uvedl technický náměstek primátora Petr Rund (ODS).

Fungování prvních dvou měřicích zařízení město vyhodnotí po několika měsících jejich provozu. Až pak se začnou do systému zapojovat i další 'chytré' radary. Čtyřiadvacet hodin denně budou sledovat nejfrekventovanější křižovatky ve městě a v konečné fázi jich bude celkem osmnáct. Objeví se například na křižovatce Rokycanské a Jateční ulice, na Belánce v křížení ulic Klatovská a Borská, v křižovatce Tylova a Skvrňanská nebo ve Folmavské ulici.

Podle všeho ale na novince město příliš nevydělá. I na tyto radary se totiž vztahuje zákon, který nařizuje, aby byl úsek označen dopravním značením. To znamená, že před radarem a i za ním musí být umístěna značka, která informuje řidiče, že vjíždí do měřeného úseku. Dá se tedy předpokládat, že naprostá většina řidičů, pojede ve sledovaném úseku předpisově. Podle Runda to ale není na závadu. Jak uvedl, město nechce pomocí radarů vydělávat, ale snaží se zajistit bezpečnost na frekventovaných křižovatkách ve městě.