Pracovníci údržby Plzeňských dopravních podniků (PMDP) teď zaměstnávají právě tyto práce, protože od ledna si veškerý vozový park a také 240 pracovníků údržby přebírá Škoda Transportation. Ta začne provádět kompletní servis a údržbu všech asi 350 vozidel dopravních podniků a do konce roku 2013 vybuduje ve svém areálu vozovnu pro vozy MHD. Podle smlouvy s městem se bude podnik starat o vozový park 30 let a kontrakt na údržbu a stavbu depa je za 12 miliard Kč.
„Najeli jsme teď na systém provést co nejvíce oprav za co nejmenší peníze," potvrdil jeden z pracovníků údržby dopravních podniků. „Třeba rezavá místa na vozidle, hned několik za sebou, se zamalovávají barvou," tvrdí muž, který v údržbě pracuje deset let. I další drobnější závady, které dříve čekaly na řádnou opravu, se prý nyní ´flikují´ přímo na dílně systémem broušení, kytování a pak zalakování barvou, i když podle dřívějších pravidel by rozhodně putovaly na pořádnou opravu do lakovny.
Provozně technický ředitel dopravních podniků Luboš Pašek tvrdí, že takové informace nemá a že systém servisu a oprav vozidel se nijak nezměnil. „Dopravní podnik nadále servisuje, udržuje a opravuje vozidla tak, jak mu předepisuje platná legislativa. Cílem je mít vozidla v tom nejlepším technickém stavu, aby mohla bezproblémově plnit dopravní výkon," uvedl Pašek.
Připustil však, že na druhé straně je pravdou, že nad rámec servisu a oprav se teď provádí odstraňování poškozených částí vozidel způsobených buď drobnými poškozeními z provozu, nebo vzhledem ke stáří vozidel i rzí. „Plyne to ze závazku PMDP vůči budoucímu poskytovateli servisu, že mu budou předána vozidla v bezvadném stavu," doplnil Pašek.
Nové depo dopravních podniků vyroste na 12 hektarech škodováckého areálu na Karlově, z čehož přes 4,5 ha bude zastřešeno a vybaveno technologiemi. Servis vozidel ale Škodovka převezme už od lena, zatím jej bude provádět v prostorách dopravních podniků, kde bude platit nájem.
Škodovka ve smlouvě s městem slíbila, že dva roky nikoho ze zaměstnanců nepropustí a i poté se budou počty pracovníků snižovat pouze přirozenými odchody.