Zájmu dokonale upravených obchodníků v oblecích jsem neunikl ani já. Po námitce, že originální balení prezentované vůně Flower by Kenzo vypadá úplně jinak, muž v obleku znejistěl a jako dárek mi nabídl zaručený originál pánského parfému Lacoste. „Opravdu to jsou originály, liší se jen tím, že na krabičce je natištěno naše logo. Dodáváme je dokonce i do sítě parfumerií Sephora,“ tvrdil mladík.

Jak se nám ale podařilo zjistit, zmíněná síť parfumerií od společnosti Leroy, jejíž logo bylo namísto názvu parfému na krabičce vytištěno, nikdy žádné výrobky nenakupovala. „Zboží odebíráme přímo od výhradního dovozce, v žádném případě bychom nenabízeli našim zákazníkům neoriginální výrobky,“ potvrdila nám prodavačka plzeňské prodejny Sephora s tím, že i ona už na prodejce padělků několikrát narazila. „Nedávno mě oslovili na křižovatce u Práce. Když jsem jim řekla, že pracuji v oboru a že zavolám policii, okamžitě se sbalili a utekli pryč,“ vzpomíná.

Podobná situace nastala ve chvíli, kdy jsem začal pouliční prodavače fotit mobilním telefonem. Po několika dotazech proč a pro koho je fotím, se čtveřice prodejců rychle vypravila k zaparkované modré felicii s kladenskou registrační značkou a odjela neznámo kam.

Zastihnout někoho z vedení lednické společnosti Leroy, jejíž výrobky dealeři nabízeli jako originály, v úterý nebylo možné. „Dnes tu nikdo není, zkuste to zítra,“ řekla nám žena, která zvedla telefon. Současně popřela, že by společnost měla vlastní dealerskou síť. „My jsme jen výrobci parfémů a jako takoví je prodáváme. Co s nimi odběratel udělá dál, to už ovlivnit nedokážeme,“ dodala.

Mluvčí společnosti Kaufland Michael Šperl nám v úterý sdělil, že firma problémy s pouličními prodejci na vlastních pozemcích už v minulosti řešila. „Naši pracovníci jsou proškoleni, jak v takovém případě postupovat. Pokud nepomůže domluva, voláme obvykle policii,“ vysvětlil Šperl.