Zájem lidí o zahraniční zájezdy roste. Majitelé cestovních kanceláří a agentur očekávají, že s nadcházejícím pondělním rozvolněním a otevřením cestovek se začnou zájezdy více prodávat. Lidé v současné době preferují dovolenkové destinace, které už zveřejnily, jaké podmínky v nich budou pro turisty platit.

Majitelka plzeňské cestovní agentury A-turist Jana Leflerová Deníku řekla, že zákazníci se už alespoň začali na nadcházející sezonu informovat. „Volají, chtějí informace. Říkají, že jakmile se otevřeme, tak přijdou. Jsem optimista a myslím si, že sezona se brzy rozjede,“ reagovala podnikatelka.

Leflerová se zároveň domnívá, že lidé v letošním roce nebudou kupovat zájezdy s velkým časovým předstihem. „Podmínky pro cestování a vstup do jednotlivých zemí se neustále mění. Klienti tak stále vyčkávají. Zájem určitě bude o lokality, kde jsou jasně dány podmínky pro vstup,“ uvedla majitelka agentury.

Individuální doprava

Oblíbenými stálicemi je pak podle ní Egypt, Bulharsko, Řecko či Chorvatsko. „Myslím si, že v případě Chorvatska to bude podobné jako loni, kdy se lidé kvůli obavám z nákazy nechtěli tísnit v autobusech a dávali přednost individuální dopravě a pobytu v apartmánech,“ upozornila Leflerová. Absolutně neprodejné jsou teď zájezdy do lázní. „Tam se může jen s očkováním. Jen s negativním testem se do lázní už nedostanete,“ uzavřela majitelka.

Ilustrační foto.
Anonym vyhrožoval útokem na mateřskou školu. Policie po něm pátrá

Taktéž majitel klatovské Cestovní agentury Jarošík Miloslav Jarošík sdělil, že momentálně registruje zvýšený zájem o koupi zájezdů. „Zatím lidé mailují, volají. Situace se snad zlepší, až otevřeme. Uvítal bych stejnou sezonu jako loni. Taková, jaká byla v roce 2019, ale už nebude,“ připomněl s tím, že klienty může do značné míry ovlivnit také nezbytné testování metodou PCR. „Není to levná záležitost a pro čtyřčlennou rodinu to znamená zaplatit hned o několik tisíc korun navíc. Do července se všichni zřejmě naočkovat nestihnou a tak budou lidé závislí na testech,“ upozornil.

I podle Jarošíka je největší zájem o destinace, které zveřejnily podmínky vstupu, tedy prozatím Egypt, Tunis a Řecko.

Kupují Řecko

Že bude Řecko letošním hitem, potvrdila také mluvčí cestovní agentury Invia Andrea Řezníčková. „Řecko je každoročně nejčastější destinací, kam naši klienti vyráží. V roce 2019 sem odjel každý pátý, loni dokonce každý třetí. Letošní prodeje first minute nabídek potvrzují, že bude tento trend pokračovat i letos. Zájezd do Řecka už si koupily tisíce klientů. Léto tady chce strávit 30 procent všech cestovatelů, kteří se na nás obracejí,“ vysvětlila Řezníčková.