Výstavba nejdelšího železničního tunelu v České republice u Ejpovic je u konce. Už 15. listopadu by měl projet první vlak jižním tubusem, 9. prosince i severním. V pátek to přímo na místě stavby potvrdil generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.
„Probíhají už jen drobné úpravy. Momentálně dokončujeme instalaci zabezpečovacích zařízení, kabeláže a osvětlení. Nic nenasvědčuje tomu, že by se měla výstavba jakkoliv protáhnout,“ konstatoval Svoboda.
Díky tunelu by se měla cesta z Plzně do Prahy zkrátit o devět minut. „Vlaky budou jezdit tunelem rychlostí 160 km/h, která je v dnešní době na českých železnicích nejvyšší možná,“ doplnil ministr dopravy Dan Ťok.
V budoucnu by měly tunelem jezdit rychlovlaky rychlostí až 200 km/h.
Ejpovický tunel je výjimečný nejen svou délkou (každý tubus měří přes čtyři kilometry), ale i použitím dalších prvků. V tubusech je položena pevná jízdní dráha. Kolejiště tak není ve štěrku, ale je upevněné v betonových panelech. To usnadní přístup záchranářským vozidlům.