VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tunel čeká na koleje, razicí štít Viktorie rozmontují a prodají

Plzeň - Co se děje pod vrchy Chlum a Homolka, když ražba tubusů budoucího nejdelšího železničního tunelu v České republice skončila? A co se stalo s razicím štítem Viktorie?

8.1.2018
SDÍLEJ:

Pohled do tubusu budoucího železničního tunelu Ejpovice.Foto: Deník / Korelus Pavel

I když to hlavní, tedy ražba dvou tubusů pod vrchy Chlum a Homolka, už skončilo, rozhodně to neznamená, že stavba budoucího nejdelšího železničního tunelu v České republice usnula. Naopak, pod zemí mezi Plzní a Kyšicemi a v okolí tunelových portálů panuje čilý ruch.

Stavbaři Metrostavu se momentálně chystají rozebrat speciální razicí štít Viktorie, který vznikl prakticky Plzni na míru. Demontáž Viktorie mají plánovanou na konec února. Co bude se 115 metrů dlouhým a 1800 tun těžkým strojem pak? „Žádná další tunelová stavba na českém trhu není. Razicí štít jsme museli zpětně odprodat a pro lidi hledat práci jinde, rozumějte za hranicemi,“ říká Pavel Pilát, generální ředitel Metrostavu.

Od konce ražby tubusů vzdálených 30 metrů pracovali stavbaři na ražbě jejich osmi propojek, jež mají sloužit například v případě evakuace cestujících z jednoho tubusu do druhého. Zatímco tubusy razil štít, propojky postupně vytrhaly výbušniny. „Ražba propojek byla dokončena na konci října loňského roku, stavebně by měly být hotové na konci března tohoto roku,“ okomentoval mluvčí Metrostavu Martin Patřičný.

Další důležitý moment pro 4,1 kilometru dlouhý tunel nesoucí název Ejpovice přijde v květnu, kdy do něj stavbaři začnou pokládat koleje. Podkladem pro ně bude čtyřiceticentimetrová betonová deska. „V průběhu roku pak budou probíhat práce na instalaci všech tunelových technologií. Předpokládáme také, že letos na stavbě opět uspořádáme den otevřených dveří, předběžný odhad je, že to bude v dubnu,“ dodal Patřičný. O návštěvu staveniště byl zatím vždy velký zájem – lidé mohli sledovat zahájení ražby i její finiš, razicí štít si prohlédli z bezprostřední blízkosti.

Stavba, která měla původně stát čtyři miliardy korun, se o miliardu prodraží. Úplně skončí až v prosinci s nástupem nového jízdního řádu. Tehdy začnou tunelem jezdit vlaky mezi Plzní a Prahou. Trať se díky tunelu zkrátí o 6,1 kilometru a jízda urychlí o deset minut.

Autor: Pavel Korelus

8.1.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sigma vs. Plzeň

Viktoria veze z Hané cenný bod

Ilustrační foto

Výčepní z Plzně vyrazili na misi do Pchjongčchangu. Prazdroj teče proudem

FOTO: Šlágr kola rozhodla poslední čtvrthodina

Plzeň - Házenkáři Talentu Plzeň prohráli s Lovosicemi 23:30.

Další medaile! Bronz pro Erbanovou, vybojovala ho ve sprintu na 500 metrů

Na nejkratší rychlobruslařské trati, sprintu na 500 metrů, vybojovala česká jezdkyně Karolína Erbanová bronzovou medaili! Lepší byla pouze zlatá Japonka Nao Kodairaová a stříbrná Korejka I Sang-Hwa.

AKTUALIZOVÁNO

Za pašování cizinců hrozí obviněným až pět let za mřížemi

Plzeňský kraj - Kriminalisté v neděli zahájili trestní stíhání čtyř řidičů, kteří převáželi 35 ukrytých cizinců v kamionech. V pondělí soud rozhodne o jejich vzetí do vazby.

ČSAD: Doprava v kraji by bez domluvy zkolabovala

Plzeň – Autobusový dopravce se vyjádřil k dluhu 123 milionů korun, který má do tří let splatit Plzeňskému kraji.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT