„Jedná se o trolejbusy Škoda 24 Tr. Kapacita je 97 cestujících a z toho 28 sedících. Maximální rychlost je omezená na 60 kilometrů v hodině. Zvláštností je, že zákazník si přál mít ve všech vozech klimatizaci jak v kabince pro řidiče, tak v prostoru pro cestující,“ uvedl ředitel divize trolejbusy ŠE Karel Majer.

V letošním roce má z Plzně odjet celkem 30 vozů. Dodavatel zvolil kombinovanou dopravu kamionem do německého přístavu Lübeck a pak po moři přímo do Rigy. „Většinou volíme dopravu po železnici, ale v tomto případě je to kvůli překládání způsobené jiným rozchodem kolejí složité a pomalé. Navíc na železnici hrozí riziko, že nám vozy pomalují sprejeři,“ doplnil Majer.

Kontrakt do Rigy je jeden z největších v historii plzeňské firmy. Kvůli němu a dalším zakázkám pro česká a slovenská města musela ŠE nabrat nové pracovníky a přestavět výrobní halu. „V současné době potřebujeme, aby z firmy vyjel každý druhý den nový vůz. Kvůli nedostatku kvalifikované síly na plzeňském trhu jsme mimořádně nabrali i několik agenturních zaměstnanců. U všech jsme ale požadovali výuční list v potřebných oborech,“ uvedl šéf výroby Miroslav Ženka.

Zakázku u dopravního podniku Rigy Rigas Satisme získala Škodovka letos v lednu. Svůj úspěch potvrdila i na dalším tradiční škodováckém trhu v Rumunsku. Dopravní podnik města Temešvár RATT si objednal 50 troljebusů celkem za 500 milionů korun.

Parametry

objednatel: Rigas Satiksme (Dopravní podnik města Rigy)

výrobce: Škoda Electric (karoserie z Irisbus Iveco V. Mýto)

kontrakt: 150 vozů Škoda 24 Tr

hodnota: 1,54 miliardy Kč

termín dodání: 2007 až 2011

výbava vozu: pouze elektrický pohon, 100% nízkopodlažní, rampa pro vozíčkáře, plně klimatizovaný, 97 míst (k sezení 28), délka 12 m (není kloubový)