Městská doprava by už tudy nekličkovala mezi osobními auty a náklaďáky, které ji zpožďují. „Nikde v Plzni zatím takové pruhy neexistují. Stáli bychom o ně ještě například na Karlovarské třídě,“ potvrdil dopravně provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) Václav Zikmund.

Podle technického náměstka primátora Petra Runda (ODS) bude přibližně osmdesátimilionovou akci s městem spolufinancovat Ředitelství silnic a dálnic. Podíl města se má pohybovat do deseti milionů korun. „Dodělává se dokumentace pro územní rozhodnutí, ještě letos chceme mít stavební povolení. Stavět se začne v příštím roce,“ potvrdil Rund.

Jízdní pruhy vyhrazené veřejné dopravě přibudou v obou směrech ulice. Od pivovaru na křižovatku k Intersparu ustoupí dopravě nynější travnatý pás uprostřed ulice, v opačném směru přibude pruh pro městskou hromadnou dopravu podél chodníku u pivovarské zdi. Kvůli zastávce se má dokonce stáhnout pivovarská brána pro obsluhu za viaduktem hlouběji do areálu.

Ve směru na Doubravku budou cestující vystupovat před viaduktem do zálivu vedle jízdního pruhu pro auta těsně před světelnou křižovatkou. „Z něj pohodlně dojdou k semaforům a bezpečně přejdou na chodník,“ konstatoval Rund.

Ulicí U Prazdroje projede v pracovním dni až 39 500 osobních aut a více než pět tisíc náklaďáků. Současně s nimi jí kličkují čtyři trolejbusové linky a větší počet autobusových linek. V ranních a odpoledních špičkách se vozidla MHD v kolonách výrazně zpožďují. „Tím, že pojedou ve vlastních pruzích, se veřejná doprava do Doubravky výrazně zlepší,“ prohlásil Rund.

O jízdním pruhu jen pro veřejnou dopravu se mluvilo také na Karlovarské třídě ve směru z Lochotína k rondelu. Měl by vzniknout na pravém okraji a ustoupit by mu měl k vozovce přilehlý svah. V tomto případě ale zatím stavba zůstává ve fázi úvah.