Úsek Kralovice – Čistá se však v roce 2001 podařilo znovu zprovoznit, trať vedoucí opačným směrem do Mladotic ale takové štěstí neměla. Dnes je zarostlá a rozkradená.

Obyvatelé i představitelé obcí se proto bojí, že se to samé stane s kolejí do Čisté.
S návrhem přišel Plzeňský organizátor veřejné dopravy – POVED. „Vlakem z Kralovic do Čisté jezdí maximálně tři až devět lidí," zdůvodňuje návrh ředitelka POVED Zdeňka Kmochová a dodává, že provoz 5,7 km dlouhého úseku vyjde Plzeňský kraj ročně na tři miliony korun.

Obce říkají ne. „Starostové nesouhlasí ani ne kvůli dopravě do škol a práce, ale kvůli nákladní dopravě. Jak vlak zmizí, už se nevrátí," míní náměstek hejtmana Ivo Grüner.

Jeho kolega Jaroslav Bauer, náměstek pro oblast dopravy, dodává, že „pokud by trať byla dále provozována, tak za významného přispění obcí".

Grüner se prý na setkání se starosty chystá. „Budeme mít jednání, jestli by obce na provoz přispěly. Byli bychom rádi, kdyby trať mohla sloužit alespoň některým spojům. Například kralovická firma s odpadovým hospodářstvím Becker uvažuje, že by odpady odvážela vlakem," uvedl Grüner s tím, že zprovoznění trati stálo kraj v roce 2001 přes 40 milionů korun. „Bylo by nehospodárné to zavřít," upozornil.

Nad vyhozením peněz se pozastavuje také Vladimír Přibyl, starosta Kožlan, kudy trať prochází. „Vynaloží se miliony korun a po několika letech dráhy trať zavřou," diví se starosta a přiznává, že jízda vlakem je spíše turistickou záležitostí. „Zachování provozu ale nejspíše nebudeme schopni dotovat. Jsme malé městečko," dodává.

Starostu Kralovic se nám včera kontaktovat nepodařilo, nicméně město se na svém webu k návrhu vyjádřilo už v srpnu. „Město vyslovilo s tímto návrhem nesouhlas a staví se zásadně proti snaze ČD postupně zrušit trať, která byla v úseku Rakovník–Kralo-vice v nedávné době velkým nákladem opravena," zní stanovisko Kralovic.

Nový jízdní řád má vstoupit v platnost 15. prosince.