Od 1. dubna začne po dobu 88 dnů platit nepřetržitá výluka v úseku Plzeň hl. n. – Plzeň zastávka. Potrvá až do čtvrtka 27. června. Důvodem jsou pokračující práce na rekonstrukci plzeňského železničního uzlu, konkrétně oprava jednoho z železničních mostů, který bude snesen a nahrazen novým.

Za všechny vlaky pojede náhradní autobusová doprava podle speciálního výlukového jízdního řádu. Podle Vladimíra Kostelného, ředitele Krajského centra osobní dopravy ČD v Plzni, bude mít výluka zásadní dopad na železniční dopravu na území celého kraje.

„Plzeňské pracoviště ČD má na starosti 15 tratí o délce 734 km, přičemž vyjma tří jde o tratě jednokolejné, což samozřejmě přináší při výlukách značné problémy," upozornil Kostelný. Kvůli výluce se vlakům prodlouží jízda o 15 až 20 minut. „Protože Plzeň leží na šesti tratích, je zde přestupní doba na vlaky do dalších směrů krátká. Proto z Klatov budou odjíždět vlaky dřív, aby byl pak ze stanice Plzeň zastávka čas na přejezd autobusy přes město k hlavnímu nádraží. V opačném směru jsme museli upravit časy tak, aby byly zachovány přestupy na další spoje na trase," doplnil Kostelný. Připomněl, že v době tříměsíční výluky proběhnou souběžně i další dílčí opravy v úsecích Plzeň zastávka – Plzeň – Valcha, Přeštice – Švihov, Klatovy – Švihov a Plzeň hl. n. – Dobřany.

Ve výlukovém jízdním řádu jsou vlaky s odlišnou časovou polohou uvedeny modře, spoje náhradní autobusové dopravy červeně. Dráhy cestující o změnách detailně informují na letácích ve stanicích i na svém webu.