Tak ve čtvrtek rozhodli zastupitelé o stavbě trati na Borská pole. Stavět bude konsorcium slovenských firem TSS Grade a Doprastav a českého Doprastavu CZ.

Původní návrh technického náměstka primátora Pavla Šindeláře (ODS) byl nechat o vícepracích rozhodovat úředníky z odboru investic. A to až do výše 30 procent z celkové ceny stavby, což umožňuje zákon. To ale zastupitelé nepovolili a dvě hodiny diskutovali o politické zodpovědnosti a o tom, kdo čemu rozumí, a zda pro to vůbec může hlasovat.

Šindelář argumentoval tím, že úředníci jsou technickými odborníky a dokáží na rozdíl od politiků odhadnout nutnost víceprací a pružně zareagovat. Kdežto svolávání rady či zastupitelů prý může tak složitou stavbu a potažmo čerpání evropské dotace brzdit.

Zejména ANO v čele s místostarostou Davidem Procházkou, ale i TOP09 nebo komunisté to ale odmítli. „Samospráva by neměla ztrácet kontrolu nad takovou stavbou,“ prohlásil Procházka.

Když to vypadalo, že se smlouva nakonec vůbec neodsouhlasí a nezačne se stavět, náměstek Šindelář sám navrhl nutný souhlas zastupitelů. To prošlo a kolejiště se začne stavět ještě do konce prázdnin.

Ilustrační foto
Úmorná vedra mohou také zabíjet