Během tří srpnových týdnů zde budou probíhat opravy tramvajové trati na Klatovské třídě a také v Prešovské ulici. Tedy v místech, kudy projíždí většina plzeňských tramvají.
„Kompletní rekonstrukce se týká vjezdu a výjezdu z točny na Borech od křižovatky s Kaplířovou ulicí. Na Chodském náměstí se trať opravuje v prostoru tramvajových zastávek a v křižovatce Na Belánce se vyměňují železobetonové panely v úseku od přechodu pro chodce až na most přes železniční trať. Panely se mění i v Prešovské ulici. Tady bude navíc položen ještě horkovod a opraví se i kanalizace," informoval Jan Hakl ze Správy veřejného statku. Jmenované opravy se dotýkají jak cestujících na všech plzeňských tramvajových linkách, tak některých autobusových spojů a rovněž automobilové dopravy.
V pondělí, v první všední den oprav a výluk, byli ze všeho trochu zmatení jak cestující, tak řidiči . V úsecích oprav byla doprava svedena vždy jen do jednoho pruhu, do něhož ze stávajících i přechodných zastávek sjížděly autobusy nahrazující tramvaj č. 4. Místy to připomínalo slalomovou dráhu.
„Dá se to ale jezdit, ostatní řidiči autobusům dávají přednost, takže to vyjíždění a vjíždění na tramvajovou trať se dá zvládnout, spíš možná nadávají někteří cestující," řekl nám Jirka, řidič jednoho z autobusů nové výlukové linky 4A.
Podle jeho slov sice i pro samotné řidiče jsou nově vedené trasy trochu náročnější, ale prý to lze zvládnout. „Překvapil mě jeden Brňák, který mi říkal, že než jel do Plzně, tak si na internetu nastudoval změny v dopravě, takže se prý dobře orientuje," dodává s úsměvem. Jen ho v pondělí v ranní špičce dost překvapily čtyři maminky s kočáry. „A to jedou třeba jednu zastávku. To by mohly dojít pěšky, ne," uvažuje nahlas. Na rozdíl od nich řada lidí, kteří si přečtou na zastávkách upozornění na změny v dopravě, nemá dost trpělivosti a radši jde pěšky.
Jinak ale cestující kupodivu moc nereptají a nijak zvlášť změny v městské dopravě neřeší. Paní středního věku pravidelně jezdící ze zastávky U Práce na Bory, si myslí, že opravy jsou třeba a že se to vydrží. „Navíc, jela jsem ráno k lékaři a náhradní autobus mě dovezl až na Anglické nábřeží, takže jsem ani nemusela přestupovat," tvrdí.
Třiasedmdesátiletý důchodce je toho názoru, že opravy byly zapotřebí a je dobře, že se provádějí o prázdninách. A dlužno podotknout, že na rozdíl například od dálnice D1 se na zmíněných třech místech pracuje i přes polední pařák po celý den.
Cestou z Bor je v autobuse i tak slyšet pár hartusících hlasů, jeden z úst mladší ženy, která si uleví vyjádřením, že je to bordel, a k ní se přidá paní v důchodovém věku, která si stěžuje na to, že jede už hodinu. Odkud a kam ale neuvedla. Prostě normální kolorit, normálního dne. A jak říkal řidič Jiří, ono si to sedne.