Nápad, který schválili městští radní, bude znamenat investici skoro čtvrt miliardy korun. Podle náměstka primátora pro dopravu Petra Náhlíka (KDU-ČSL) to ale přinese úspory v počtu naježděných kilometrů. „Na Lochotín, Skvrňany a Košutku je z depa na Slovanech ráno vypravována řada prázdných tramvají, které pak první cestující vezou až v 5:15 hodin z toček na Košutce či Skvrňanech," vysvětlil Náhlík.

Podle něj se úspora najetých kilometrů bude hodit v době, kdy se tramvaj protáhne z konečné na Borech až k univerzitě na Borská pole. Dopravně provozní ředitel městských dopravních podniků (PMDP) Jiří Ptáček uvádí ještě jeden důvod – rekonstrukci tramvajového depa na Slovanech.

„Plánuje se na rok 2019," uvedl Ptáček. Na staveništi totiž nebude moci zůstat všech 114 tramvají, které dopravní podnik v současné době provozuje, a část jich bude muset přebývat jinde.

Vyřešit to mají nové prostory v obratištích. Ještě při plánování nového depa dopravních podniků na Karlově se sice uvažovalo, že kromě autobusů a trolejbusů tam budou směřovat i tramvaje, to už je ale definitivně pohřbená varianta. Nakonec zůstaly na Slovanech. I ve starém depu tramvaje parkují převážně venku. Mají tam ale zázemí pro opravy a úklid. To v nových prostorách v tramvajových obratištích ztratí. „Bude tam prováděna jen denní prohlídka a úklid v základní verzi," vysvětlil Ptáček.

Kde město vezme skoro 250 milionů korun na nová zázemí na konečných? „Jsou tři možnosti: z rozpočtu města a jeho organizací, prostřednictvím investice PMDP a nebo vyhledání a získání zdrojů z dotací EU či státu," vypočítal Náhlík. Odhadované náklady na úpravu obratiště v Zadních Skvrňanech (umožní odstavení 11 tramvajových souprav) se pohybují kolem 60 milionů korun, v případě Košutky (14 tramvajových souprav) jde o 180 milionů korun. Dalších 1,5 milionu korun má stát úprava obratiště Malesická.

AKTUALIZACE: Projekt změn na konečných tramvaje číslo 2 a 4 najdete ZDE.