VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaje ze Škodovky čelí kritice. Sníh prý ale zvládají

Plzeň – Kritice ze strany pražské TOP 09 čelí v těchto dnech plzeňská společnost Škoda Transportation. Nízkopodlažní tramvaje ForCity 15T, které dodala do hlavního města, totiž údajně nezvládají jízdu ve sněhové kalamitě. To zástupci firmy rezolutně popírají.

17.2.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

„Nová tramvaj ForCity pro Prahu i přes limity konstrukce plně nízkopodlažní tramvaje stanovené normy převyšuje a zvládá sněhovou pokrývku šest centimetrů sněhu a tři centimetry vody,“ říká Václav Petr, ředitel Realizace Škoda Transportation.

Podle mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Ilony Vysoudilové není navíc pravda ani to, že by některý z vozů musel být kvůli sněhu odstaven. „Při letošní kalamitní situaci nebyly odstaveny z provozu žádné nízkopodlažní tramvaje. Dopravní podnik disponuje upravenými pluhy, které jsou schopné zajistit průjezdnost všech tramvajových vozů včetně nízkopodlažních,“ sdělila Vysoudilová.

Podle výrobně–technického ředitele Plzeňských městských dopravních podniků Luboše Paška musely tramvaje projít před uvedení do provozu kontrolou Drážního úřadu. „Pokud by tam byly nějaké problémy, přišlo by se na to,“ říká Pašek. V Plzni prý letos tramvaje potíže s průjezdem ve sněhu neměly. „Nebyly problémy s žádnými vozy včetně škodováckých Aster. A to byla sněhová kalamita poměrně velká,“ dodává Pašek. V PMDP působí dvanáct let, a za tu dobu se prý ani jednou nestalo, že by tramvaj na sněhu neprojela. Vozy prý průjezd sněhem zvládají, koleje jsou navíc udržovány.

V západočeské metropoli jsou v současné době v provozu tramvaje T3 a KT8 z ČKD, ASTRY ze Škodovky a také modernizované vozy T3. O tom, že by se v Plzni mohli prohánět tramvaje For City se zatím prý neuvažuje. „Pro naše potřeby jsou kapacitně příliš velké. Podle našich průzkumů, by nebyly vytížené,“ vysvětluje.

Konstrukce tramvají se musí řídit normou ČSN ze sedmdesátých let. Obecným požadavkem je vzdálenost všech částí tramvaje šest centimetrů od povrchu. Právě i norma obsahuje zvládnutí pěti centimetrů vrtvy sněhu a jednoho centimetru vody. „ForCity i přes konstrukční limity stoprocentní nízkopodlažnosti požadavky splňuje a zvládá šest centimetrů sněhu a tři centimetry vody,“ konstatuje generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard.

Porovnání podvozků tramvají T3 a 15T najdete ZDE.

Autor: Ladislav Vaindl

17.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Octavia - Čína
AUTOMIX.CZ
22

Tohle opravdu není Superb. Škoda v Číně prodává jednu zvláštnost

Marie Rottrová

Na náměstí zazpívá Marie Rottrová

Slepici v nemocnici pomáhali chytit i pacienti

Plzeň - Za půl hodiny už zatoulané zvíře běhalo v domovském výběhu na statku Černá ovce.

Tomáš Hořava: Série je úžasná, chceme v ní pokračovat

Plzeň – Když k němu tři minuty před přestávkou v utkání s Brnem posunul hlavou Michael Krmenčík míč, viděl před sebou odkrytou část branky.

Politika je živila, musí se poohlédnout jinde

Plzeň – Byli dlouholetými poslanci, volební porážka jim ale věští konec kariéry politiků na celý úvazek.

Hokejový útočník Tomáš Mertl se stal potřetí otcem

Plzeň – Hokejista Tomáš Mertl patří k nejproduktivnějším hráčům plzeňské Škody.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT