Městští radní o tom včera nerozhodli a bod byl stažen z programu. A to přesto, že pro všechny varianty už existují odborné studie. Poslední z nich, o využitelnosti areálu Škodovky, stála městskou kasu dva miliony korun a ukázala, že stavba by znamenala více než třímiliardovou investici. Prodražila by ji zejména nutnost natáhnout do Škodovky tramvajové koleje.

„To je samozřejmě nesmysl. Považuji to za ohrožování veřejné dopravy ve městě,“ prohlásil Miroslav Zábranský z opoziční Plzeňské aliance s tím, že o výstavbě depa rozhodlo už zastupitelstvo v minulém volebním období. Tramvaje mají zůstat na Světovaru a pro nekolejová vozidla se vybuduje základna v Zátiší. „Místo aby se na této variantě dávno pracovalo, vymýšlejí se další,“ připomíná Zábranský.

Technický náměstek primátora Petr Rund (ODS) ale stále považuje možnost stavět depo ve Škodovce za dobrou. „Je to v centru města a byly by tam pod jednou střechou tramvaje, autobusy i trolejbusy,“ vypočítává výhody Rund. Přiznává, že s astronomickou třímiliardovou investicí si ale město samo neporadí. „Musel by pomoci stát nebo Evropská unie,“ dodal.

Současná základna PMDP v Cukrovarské ulici už kapacitně dopravákům nestačí a autobusy a trolejbusy budou muset brzy parkovat i mimo ni. „Situace tam už není dobrá. O novém depu se musí rozhodnout do měsíce či dvou,“ potvrdil předseda představenstva PMDP Miroslav Levora (ODS). Také on preferuje možnost stavět ve Škodovce. „Z technického hlediska je to nejlepší řešení,“ prohlásil Levora.

Na využití prostoru v Cukrovarské ulici po odstěhování dopravních podniků vypsalo město už za minulého vedení architektonickou soutěž. Podle vítězného návrhu se měl více než pětihektarový prostor přeměnit na bytovou zónu s obchody a rekreačním zázemím.

Tehdy se počítalo s přestěhováním technické základny právě do Zátiší a hovořilo se zhruba o miliardové investici. „Další peníze by ale byly nutné pro rozšíření tramvajového depa na Světovaru, takže výsledná částka této varianty by byla podstatně vyšší,“ podotkl Levora.