„Pomohl jsem jim. Všichni už byli venku, ale já jsem ještě ve voze držel berle jednoho z nich. Chtěl jsem mu je podat, ale řidič mě náhle přivřel do dveří. Zakřičel jsem na něj že bych ještě potřeboval otevřít. On se mi vysmál a byl arogantní,“ vypráví Zwrtek.

Dveře však řidič nakonec otevřel. „Ale řekl bych, že jen proto, že když jsou nedovřené, nemůže se nejspíše rozjet. Bylo to jen na chvilku,“ pokračuje Zwrtek s tím, že stačil v rychlosti berle předat a řidič hned zavřel a jel dál. „Málem mě tam zavřel znova,“ stěžuje si.

Hned druhý den podal na řidiče oficiální stížnost na dispečink. „Stížnost jsme přijali. Do pěti pracovních dnů podle směrnic společnosti zašleme stěžovateli dopis s potvrzením o jejím přijetí. Odpověď na ni pak obdrží do třiceti dnů od zaevidování žádosti,“ uvedl mluvčí Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) David Hrdina.

Při zjišťování, zda je stížnost oprávněná, hrají podle něho důležitou roli data z tachografu. „Z nich se dá vyčíst například, kdy řidič s vozem zastaví,“ vysvětluje. Pokud se prokáže, že stížnost je oprávněná, řidiči hrozí důtka nebo finanční pokuta. „Výše postihu záleží na závažnosti provinění a také na tom, jestli měl dotyčný řidič problémy už dříve,“ dodává Hrdina.

Měsíčně obdrží PMDP deset až dvacet stížností na řidiče. V prosinci si stěžovalo sedm lidí. Mezi důvody patřilo například i najetí do chodce na přechodu nebo ujetí cestující o holi.