Internet si zřídili u společnosti Telefónika O2. Když ale změnili své plzeňské bydliště a požádali o změnu tarifu, začaly potíže. Vyústily v situaci, kdy jim Telefónika O2 internet bez varování odpojila. Společnost se brání. Studenti prý neplatili řádně a včas.

Protože se cizinci v České republice špatně domluví, zastupuje je Vratislav Široký. Podle něj měli medici původně internet připojený do bytu v ulici Na Jíkalce. Měsíčně řádně platili 2400 korun. „V té době nebyly žádné potíže. Pak se ale přestěhovali do Skrétovy ulice. Požádali o změnu v adrese a také o změnu tarifu na cenu 899 korun měsíčně,“ vysvětluje Široký.

Internet sice studentům na nové adrese fungoval, ale od O2 nechodily žádné složenky, přestože to tak bylo dohodnuto. „Až po půl roce přišla upomínka na 6510 korun s tím, že studenti dluží za půl roku. Složenku tedy ihned zaplatili a měli zato, že je vše vyřešeno. Za měsíc jim ale Telefónika O2 internet odpojila. Až později se dověděli, že jim společnost ponechala původní tarif, a proto prý za internet dlužili,“ vysvětluje Široký. Studenti se proto rozhodli, že vyúčtování služeb reklamují. To udělali na začátku srpna. Reklamace ale dosud není vyřízena.

„Uznávám, že se studenti měli zajímat o to, proč jim nechodí složenky. Nechápu ale, proč jim Telefónika O2 odpojila internet bez toho, aniž by je někdo kontaktoval a informoval o tom, že je nějaký problém. Také nevím, proč dosud nemají nižší tarif, o který žádali už v létě. Podle mého názoru se Telefónika O2 ke svým zákazníkům zachovala velmi neseriózně,“ říká Široký. Bez internetu teď podle něj mají studenti omezený kontakt s domovem. „Přes internet komunikovali se svými blízkými v Řecku a potřebují jej také ke studiu,“ podotkl Široký.

Podle mluvčí Telefóniky O2 Radky Spiesové ale studenti za služby řádně neplatili. „Vyučtování jsme jim doručovali na správnou adresu, ale k úhradě plateb nedošlo řádně a včas, a proto byl internet odpojen. Ze stejného důvodu také nebylo možné aplikovat nový tarif. Závazky plynoucí z tarifu stávajícího tehdy totiž nebyly vyrovnány,“ říká Spiesová s tím, že nyní společnost se zákazníky domlouvá znovuzřízení internetu. To studenti ale odmítají, na starý tarif prý za internet nedlužili ani korunu.

Jak mají nespokojení zákazníci v podobných případech postupovat, radí Sdružení obrany spotřebitelů. Reklamaci je vždy vhodné poslat písemně. Vyřízena by měla být do jednoho měsíce. Pokud tomu tak není, doporučují odborníci podat stížnost Českému telekomunikačnímu úřadu.